actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 21:44
lowie.m*riën lowie.m*riën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Balen
Posts: 20
Macedonië bouwt tweede afsluiting aan grens met Griekenland

09/12/15 om 21:33 door wver | Bron: BELGA

Macedonië is begonnen met de constructie van een tweede afsluiting aan zijn grens met Griekenland om de toestroom van migranten uit het Midden-Oosten op hun weg naar Europa beter te kunnen controleren. Een eerste hek werd geplaatst in het zuidoosten van het land aan de grensplaats Gevgelija.
“De tweede afsluiting komt er in het zuidwesten van het land aan de grensovergang Medzitlija”, zei een Macedonische militaire bron die anoniem wilde blijven. “Dat deel van de grens is gemakkelijk passeerbaar en we willen illegale binnenkomsten vermijden”, zei de bron zonder bijzonderheden over lengte of hoogte te vermelden.

De beslissing voor het oprichten van een tweede hek is genomen door de Macedonische crisiscel die belast is met het dossier en heeft als doel de binnenkomst van economische vluchtelingen in de voormalige Joegoslavische republiek ten noorden van Griekenland te verhinderen.

Bron: Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151209_02013444

Eigen mening: Ik begrijp dat ze die hekken zetten, er komen gewoon te veel vluchtelingen aan in Europa en als de vluchtelingen niet meer verder door kunnen trekken dan blijven ze in Griekenland of Macedonië en daar moeten ze de vluchtelingen stroom dus beperken. En als je de grens maar voor een deel afsluit dan is het logisch dat de vluchtelingen gewoon op een andere plaats oversteken dus moet Macedonië daar weer op reageren met nieuwe hekken te plaatsen. Ik denk wel dat ze het hadden kunnen voorzien dus dan zou je zeggen dat ze dan meteen een groter deel van de grens zouden moeten afzetten maar ik denk dat ze dan veel te afstandelijk en gesloten over zouden komen en ze doen dit alleen omdat het niet anders kan denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.