actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2016, 02:56
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
‘Mijn man wordt een fantastische president’

Als Donald Trump de Amerikaanse presidentsverkiezingen wint, is het de eerste keer in 187 jaar dat de first lady in het buitenland geboren is. Vandaag trekt Melania Trump uitzonderlijk het podium op om een toespraak te geven over haar liefde voor Amerika, haar jeugd in Slovenië, en haar vertrouwen in haar man als toekomstig president van Amerika.

‘Dit is geen gewone campagne. Het is een beweging,’ opent mevrouw Trump haar toespraak. ‘Een beweging waarin mensen zich betrokken en geďnspireerd voelen.’ Verwijzend naar haar jeugd in Slovenië, benadrukt Melania Trump dat Amerika in haar vaderland beschouwd werd als het land waar ‘alles wat je dromen kan, mogelijk is’.

‘Als immigrant is er is geen enkele persoon die vrijheid en kansen meer waardeert dan ik, een onafhankelijke vrouw die naar Amerika is gekomen. Het is het grootste voorrecht ter wereld,’ aldus Melania Trump.

‘Veilige grenzen en gelijke kansen?’ ‘JA!’

‘Willen we een land dat onze grondwet respecteert?’ gaat de vrouw van Trump verder.

‘Donald houdt van zijn land en hij weet hoe hij dingen gedaan moet krijgen. Hij weet tenminste hoe we echte veranderingen teweeg kunnen brengen. Hij wist dat hij niet langer stil kon zitten bij al wat er in dit land aan het gebeuren was,’ aldus Melania, met een steeds luider publiek.

‘Wat voor land willen we? Willen we een veilig land met veilige grenzen? Ja? Willen we een land waarin iedereen gelijke kansen krijgt?’ vraagt mevrouw Trump. Het publiek roept luidkeels ‘JA!’

‘We moeten winnen’

‘We moeten winnen op 8 november,’ gaat Melania verder. ‘Amerikanen moeten samenkomen en elkaar met respect behandelen, zelfs als ze niet overeenkomen,’ voegt ze toe. ‘Onze cultuur is te gemeen en ruw geworden, vooral voor kinderen en tieners,’ zegt Melania Trump, verwijzend naar cyberpesten en pesterijen op school. Ze belooft ook van die problematiek een prioriteit te maken als first lady.

‘Ik zal mijn man steunen in zijn poging om alle Amerikanen te helpen als hij president wordt. Hij zal Amerika terug veilig maken. Hij zal Amerika terug welvarend maken. Hij zal Amerika terug trots maken.’

‘He will make America great again,’ sluit Melania af.

Bekijk ook zeker het filmpje in de volgende bron;
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161103_02553876

Mijn mening: Ik vind het verassend om te kijken naar Melania Trump haar toespraak in de bijhorende video van dit artikel. Ik vind het wel ironisch haar te horen spreken, met dat typische buitenlands accentje. Zoals het artikel vermeldt zou Melania Trump de eerste buitenlandse first lady worden moest Trump verkozen worden tot de nieuwe Amerikaanse president. Zij zou beweren dat alles wat Trump Amerika belooft, hij ook zal uitvoeren. Zij zegt dat het niet alleen woorden zijn maar ook actie. Naar deze uitspraak kijk ik nochtans kritisch. Ook, zou Melania graag de voornaamste tiener en kinder problemen aanpakken zoals pesten etc. Als ze dat zou menen, zou dat werkelijk een groot pluspunt zijn aangezien in Amerika het hoogste cijfer ligt van zelfmoorden per dag om wille van pesterijen. Het is nodig dat in zulke landen men dit soort sutuaties eens van naderbij gaan bekijken. We zullen zien als Trump de nieuwe Amerikaanse president zou worden, wat van deze toespraak allemaal waar en niet waar was. Om hier nu een mening over te vormen is moeilijk aangezien we allen, alleen maar kunnen afwachten tot het zover zou komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.