actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th March 2017, 16:05
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2017
Locatie: Vielsalm
Posts: 37
Bent u online goed beveiligd?

Bent u online goed beveiligd?

Google en Test-Aankoop hebben een website gelanceerd met tips voor internetgebruikers over hoe ze zich goed kunnen beveiligen op het internet. Veel Belgen vinden dat belangrijk maar zijn niet goed geïnformeerd, klinkt het. U kunt uw kennis ook testen.

Bijna negen op de tien internetgebruikers staat stil bij zijn online veiligheid, maar velen hebben een gebrek aan kennis om hun online veiligheid ook effectief te verbeteren.

Daarom lanceren Google en Test-Aankoop de website www.cybersimpel.be. ‘Op de website kunnen mensen hun kennis over online veiligheid testen en meteen nuttige tips krijgen die ze kunnen toepassen op hun computer, tablet of smartphone’, zegt Ivo Mechels, ceo van Test-Aankoop.



Uit een onderzoek in opdracht van Test-Aankoop en Google bij 1.000 Belgen blijkt dat 37 procent al eens een negatieve ervaring heeft gehad op het internet. Het gaat daarbij vooral om virussen. Internetgebruikers beseffen dan ook almaar meer de gevaren van het surfen en zien vooral virussen, hackers en identiteitsdiefstal als de grootste dreigingen. Het probleem is echter dat twee derde van de internetters online veiligheid te complex vinden of niet goed begrijpen.

‘We hopen iedereen die in België het internet gebruikt te bereiken’, zegt Google-ceo Thierry Geerts. ‘Meer dan 90 procent van de inwoners gebruikt het internet regelmatig en we willen dat iedereen dat ook op een veilige manier gaat doen.’

De campagne krijgt ook de steun van minister van Digitale Agenda Alexander De Croo (Open VLD).

bron: DS

Eigen mening:
Ik vind het een zeer goed initiatief van Google en Test-Ankoop. Het is zeer belangrijk dat jonge kinderen goed beveiligd zijn op het internet. Zeker nu er steeds meer kinderen op een zeer jonge leeftijd in aanraking komen met het net. Internet mag niet onderschat worden, het is heel handig maar ook gevaarlijk. Ik heb zelf vroeger ook een slechte ervaring gehad met MSN.
Een man had een e-mailadres aangemaakt onder de naam van mijn beste vriendin. Dit wist ik totaal niet. Hij heeft zich lang voorgedaan als mijn vriendin en ik vertelde ''haar'' steeds meer geheimen. Na een maand bleek er al die tijd iemand anders achter het computerscherm te zitten. De echte man die er achter zat was namelijk een grote pestkop. Hierdoor ben ik ook jaren gepest geweest. Ik ben ervan overtuigd dat volwassenen zich meer bewust zijn van deze valkuilen. Helaas zijn de jonge internetters dat niet.
Ieder kind zou hier een infosessie over moeten krijgen op de school.
Het is ook de taak van de ouders om hier oog voor te hebben. Dit is uiteraard niet gemakkelijk want kinderen die in hun puberteit zitten, die sluiten zich vaak op waardoor ouders geen zigt hebben op wat hun kinderen doen. Ik hoop dat door deze site meer mensen gaan nadenken over het gevaar van het internet en de gevolgen hiervan.

Laatst aangepast door Ev*lienVanzummeren : 15th March 2017 om 16:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.