actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2012, 13:35
S*fie.Vermeiren S*fie.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Schilde
Posts: 89
"Berlusconi wil weer premier worden"

Silvio Berlusconi wil opnieuw premier worden, ondanks zijn aangekondigde vertrek uit de Italiaanse politiek. De partij waarop hij leunt, de centrumrechtse PDL, staat ondertussen op het punt uit elkaar te vallen, schrijft de doorgaans uitstekend geïnformeerde kwaliteitskrant la Repubblica.

Officieel heeft Berlusconi, die een jaar geleden moest opstappen, de partijleiding afgestaan aan Angelino Alfano. Die wilde partij-interne voorverkiezingen voor de premierskandidaat houden, net zoals de centrumlinkse PD, maar Berlusconi was daartegen. In hektische partij-interne onderhandelingen dolf Alfano het onderspit tegen zijn mentor Berlusconi.

De PDL die veel heeft geruzied over de voorverkiezingen, valt waarschijnlijk uit elkaar in de twee partijen waaruit zij in 2007 is ontstaan: Forza Italia (Hup Italië) van Berlusconi en de Nationale Alliantie (AN) van ex-neofascisten. Berlusconi wil Forza Italia al op 16 december heroprichten. De eerstvolgende parlementsverkiezingen zijn in de lente van 2013.

Bron: De Morgen 29/11/2012

Mening: Eerst moest Berlusconi opstappen en de partijleiding afstaan. Nu wil hij terug leider worden. Ik vind het een beetje vreemd dat wanneer je moet opstappen, je nadien terug aan de macht wilt komen. Zijn reputatie werd door het slijk gehaald doordat hij aanwezig zou zijn geweest op diverse seksfeestjes, en dit in de aanwezigheid van minderjarige meisjes. Ook niet te vergeten is dat hij belastingen ontduikte. Deze man wilt terug leider worden. Ik stel mij hier vragen bij...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2012, 15:10
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Ik weet niet zeker of dat Berlusconi hier eigenlijk goed bij nagedacht heeft? Aangezien - zoals hiervoor vermeld - zijn reputatie door het slijk is gehaald, hij uitgejoeld is geweest bij zijn ontslag, ... zou een persoon met een gezond verstand op z'n minst toch kunnen redeneren dat de slaagkansen van zo'n campagne aanleunen bij 'nihil'?
Ik ben allerminst een voorstander van Berlusconi als premier van Italië, maar ik denk niet dat hem het recht ontnomen is om wederom te kunnen of mogen strijden voor zijn titel.
Ik denk dat hij meer kans maakt bij zijn zangcarrière.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.