|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Horrorclown steekt tiener neer in Duitsland
Datum: 1/11/2016
Horrorclown steekt tiener neer in Duitsland In het Duitse Essen heeft een zogenaamde 'horrorclown' een zestienjarige jongen neergestoken. Dat gebeurde gisteren in de vooravond. Volgens de politie liep de tiener een snijwonde op en moest hij naar het ziekenhuis gebracht worden. Het slachtoffer is niet in levensgevaar. Het is niet duidelijk waarom de griezelclown en de tiener het met elkaar aan de stok kregen. De trend van de griezelclowns waait over uit de VS, waar het de jongste jaren rond Halloween een traditie is geworden mensen de stuipen op het lijf te jagen. Verkleed als enge clowns jagen ze voorbijgangers de stuipen op het lijf met een wapen. Vorige week werd in Duitsland een griezelclown neergestoken nadat hij een groep jongeren had bedreigd. De horrorclown, een 16-jarige jongeman, werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht. Een 14-jarige jongen werd opgepakt. Eerder deze maand zorgde een griezelclown in het Engelse Whitwick voor een vroeggeboorte. Toen een vrouw schrok van een als 'killer clown' verklede tienerjongen die plots opdook, kreeg ze weeën. Ze beviel daardoor een maand eerder dan ze uitgerekend was. Bron:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...Duitsland.dhtml Eigen mening: Ik vind het abnormaal dat deze hype blijft doorgaan. Het is een kwestie van aandacht en daarom vind ik dat ze dit niet in de kijker mogen zetten. Telkens wanneer er een killerclown opduikt ontstaat er paniek, ook al heeft deze persoon geen kwade bedoelingen. Door dit soort situaties kunnen de gevolgen zeer groot zijn, zowel voor de clown als voor de betrokkenen. Killerclowns die mensen lastig vallen is geen grap. Gelukkig is het met dit slachtoffer goed afgelopen maar toch vrees ik dat het hier niet bij gaat blijven. |