actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2017, 11:01
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
CD&V: "Belfius privatiseren? Eerst oplossing voor Arco"

Als het van CD&V afhangt kan staatsbank Belfius pas geprivatiseerd worden als er eerst een oplossing is voor de gedupeerde Arco-aandeelhouders. Dat zei Kamerlid Roel Deseyn in De ochtend op Radio 1. "Beide dossiers zijn aan elkaar gelinkt, en een Arco-oplossing is meer dan ooit aan de orde."

De raad van bestuur van staatsbank Belfius liet vorige week weten een beursgang boven een strategische partner te verkiezen. Een complete verrassing was dat niet: onder meer Belfius-ceo Marc Raisière pleitte eerder al voor een beursgang.

"Belfius heeft sinds het in onze handen is zijn waarde verdubbeld, tegen alle verwachtingen in. We willen alle overheidsbedrijven de kans geven om privépartners te zoeken. De overheid is immers geen bankier", reageert Roel Deseyn. "Maar we moeten ons gezond verstand gebruiken, en niet zomaar kiezen voor de snelle verkoop die op korte termijn veel geld oplevert. Als we door de privatisering van Belfius bijvoorbeeld onze staatsschuld kunnen afbouwen, dan biedt dit een interessante opportuniteit. Maar we moeten de chronologie respecteren: eerst verdienen de Arco-mensen een oplossing, daarna pas kunnen we in een zuivere sfeer de Belfiusaandelen naar de markt brengen."

Van het voorstel van Open Vld en N-VA, om het geld van de Belfiusverkoop te gebruiken om de gedupeerde Arco-coöperanten te vergoeden, is CD&V geen voorstander. "Beide dossiers zijn overduidelijk aan elkaar gelinkt, maar ik denk niet dat eenmalige inkomsten uit Belfius daarvoor gebruikt kunnen worden."

Bron: de morgen (26/04/2017 - 10.40u)
Geraadpleegd: 26/04/2017 - 10.58u
Link: http://www.demorgen.be/binnenland/c...-arco-b8fbfcca/

Eigen mening:
Ik ben van mening dat de verkoop van Belfius aan aandeelhouders een goede optie is. De staatskas kan hierdoor aangevuld worden wat enkel voordelen met zich meebrengt.
Ik vind wel dat de politieke partijen, die het grotendeels eens zijn, gelijk hebben dat er eerst een oplossing moet gevonden worden voor Arco. Hierbij vind ik het plan van open-VLD en N-VA geen slecht idee. Het privatiseren van Belfius zou voor enorm wat geld zorgen waardoor de gedupeerde mensen eindelijk vergoed kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.