actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th September 2012, 19:27
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Iran eist blokkering anti-islamfilm

De westerse mogendheden moeten de anti-islamitische film 'Innocence of Muslims' laten blokkeren. Dat verklaarde ayatollah Ali Khamenei,. Indien ze dat niet doen, zijn ze volgens de geestelijke leider van Iran medeplichtig aan 'een enorme misdaad'.
Ali Khamenei riep het Westen maandag op respect voor moslims te tonen door 'Innocence of Muslims', waarin de profeet Mohammed belachelijk wordt gemaakt, te blokkeren op het internet. De publicatie van de film leidde tot gewelddadige protesten van moslims overal ter wereld.

De Iraanse geestelijke leider vindt dat de westerse leiders moeten bewijzen dat ze geen 'medeplichtige' zijn aan een 'enorme misdaad'. Khamenei herinnerde eraan dat sommige landen de vrijheid van meningsuiting wel inperken als het over andere onderwerpen gaat.Hij noemde daarbij al voorbeeld websites met nazi-inhoud die geblokkeerd werden.

In sommige landen werd 'Innocence of Muslims', die verscheen op videosite YouTube, al geblokkeerd. Onder andere in de Verenigde Staten weigert Google, eigenaar van de site, de film echter te blokkeren. De Amerikaanse regering verklaarde op haar beurt de vrijheid van meningsuiting niet te kunnen inperken.

Uit: De Standaard

Ik vind dat de heisa rond de anti-islamitische film overdreven is. Het kan inderdaad niet door de beugel dat iemand een ander zijn religie afbreekt, maar deze reactie zorgt er in mijn ogen alleen maar voor dat er meer mensen belangstelling gaan tonen voor de film. Zelf heb ik de film nog niet gezien en kan ik geen mening geven over hoe de film de islam voorstelt. Ik hoop dat de heisa rond deze film dan ook snel terug luwt.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.