actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2012, 14:19
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Transgender vrouwen mogen Miss Universe worden

De verkiezing van Miss Universe is vanaf volgend jaar ook toegankelijk voor vrouwen die als man geboren werden.
Een man die een geslachtsverandering heeft ondergaan, zal binnenkort mogen meedingen naar het kroontje van Miss Universe. Dat heeft de organisatie van de verkiezing, onder leiding van Donald Trump, beslist. Eerder stond in het reglement dat de kandidates als vrouw geboren moesten zijn.

Deze organisatie kwam vorige week onder vuur te liggen nadat de Canadese Jenna Talackova geweigerd werd bij de Canadese verkiezing omdat ze als man geboren is. Verschillende transgenderorganisaties en de holebi-belangenvereniging Glaad protesteerden hevig tegen deze beslissing, waardoor Jenna uiteindelijk toch de toestemming kreeg om mee te doen.

Deze uitzondering heeft ervoor gezorgd dat de organisatie zijn reglement heeft herbekeken en vanaf volgend jaar zijn schoonheidswedstrijd toegankelijk maakt voor alle transgender vrouwen. Inschrijven kan vanaf deze zomer.

Bron: Het Nieuwsblad.be 11 April 2012

Een bizar artikel vind ik, een vrouw die eerst man was is tegen de natuur. Je kan jezelf niet goed voelen in een mannenlichaam, en jezelf daarom laten ombouwen. Maar om dan mee te dingen naar het zijn van miss Universe gaat voor mij wel erg ver, dan komt de wereld toch bedrogen uit? Dan is miss Universe een brouwsel van de plastische chirurgie, en dus niet echt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2012, 22:15
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door StijnLauryssens
Een bizar artikel vind ik, een vrouw die eerst man was is tegen de natuur. Je kan jezelf niet goed voelen in een mannenlichaam, en jezelf daarom laten ombouwen. Maar om dan mee te dingen naar het zijn van miss Universe gaat voor mij wel erg ver, dan komt de wereld toch bedrogen uit? Dan is miss Universe een brouwsel van de plastische chirurgie, en dus niet echt.

Ik denk dat er al menig Miss Universe de revue is gepasseerd die hier en daar de natuur 'een handje geholpen' heeft. Moet er dan een onderscheid gemaakt worden tussen de soorten plastische chirurgie die de kandidaat-missen hebben ondergaan?

Ik vind het logisch dat als je je vrouw voelt, maar geboren bent in een mannenlichaam, de stap naar een operatie zet en na die operatie ook als een vrouw wilt worden behandeld. Toch vrees ik dat ze die gelijkheid niet op deze manier zal bereiken. Strijden om de mooiste te zijn is immers iets anders dan strijden om gelijke rechten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th April 2012, 11:06
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Ik heb er niets tegen dat mensen zich van geslacht laten veranderen, maar om hen ook mee te laten doen aan miss-verkiezingen voor vrouwen, vind ik ook wel wat ver. Want volgens mij gaan miss-verkiezingen toch om de natuurlijke schoonheid (altans dat willen ze beweren), en iemand die door middel van operaties en hormonenkuren het uiterlijk heeft gekregen dat hij/zij tijdens een miss-verkiezing heeft, is alles behalve natuurlijk 'mooi'.
Op zich is het een mooi initiatief om discriminatie tegen te gaan en te laten zien dat zulke dingen tegenwoordig aanvaard worden, maar het miss-verkiezing gedeelte gaat voor mij toch net een stapje te ver.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.