actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2012, 17:00
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Kale Barbie voor kankerpatiëntjes

Speelgoedfabrikant Mattel laat zich van z'n beste kant zien: het zal een kale Barbie op de markt brengen om kinderen met kanker een hart onder de riem te steken. Mattel doet dat na een online petitie waarin twee vrouwen die merkwaardige oproep lanceerden.

Twee vrouwen uit de Verenigde Staten hadden op Facebook een oproep gelanceerd aan speelgoedfabrikant Mattel. Daarbij vroegen ze om Barbie-poppen zonder haar te produceren, om jonge meisjes te steunen in hun strijd tegen kanker.

Speelgoedfabrikant Mattel reageerde aanvankelijk niet bijster positief op de petitie: 'We aanvaarden geen ideeën van buitenstaanders', klonk het in de brief. Maar de Facebook-groep Beautiful and Bald Barbie: let's see if we can get it made telt intussen al meer dan 156.000 leden en dat bracht Mattel wellicht op andere ideeën. De speelgoedfabrikant liet aan CNN weten dat het een kale Barbie zal uitbrengen in 2013.

Toch is er slecht nieuws voor wie de petitie ondertekende: de kale Barbie zal niet te koop zijn in de winkel. Mattel besliste om de unieke poppen enkel te verdelen in Engelse ziekenhuizen aan kinderen met kanker.

Bron: www.nieuwsblad.be - 02/04/2012

Ik vind deze actie een mooi initiatief van Mattel waar het zich ongetwijfeld populair mee zal maken. Het is bovendien niet de eerste keer dat Mattel een afwijkende pop maakt: in 1997 verscheen een Barbie als rolstoelpatiënte. Enerzijds vind ik het goed dat kankerpatiëntjes in Engelse ziekenhuizen deze poppen zullen krijgen, maar anderzijds is het spijtig dat Mattel zich beperkt tot de Engelse ziekenhuizen. Er zijn kankerpatiëntjes over heel de wereld die hier vast en zeker dingen over opvangen, en zich vervolgens benadeeld zullen voelen. Of alle kankerpatiëntjes een kale Barbie willen, valt eveneens af te wachten. Kankerpatiëntjes worden voortdurend met hun ziekte geconfronteerd, en dit zal zeker niet beteren wanneer ze dag in dag uit met een kale Barbie spelen. Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat er heel wat kinderen zijn die kanker hebben en er steun in vinden wanneer ze een – weliswaar plastic –lotgenoot hebben. Bovendien vind ik dat als er aan meisjes met kanker gedacht wordt, men jongens met kanker ook niet mag vergeten. Zij spelen niet met Barbies, maar zullen misschien kracht putten uit het spelen met één of andere kale superheld. Niettemin bewonder ik Mattel omwille van dit mooie initiatief waar ze geen cent mee verdienen, maar zonder twijfel een goede naam op zullen nahouden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2012, 16:36
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ik vind dit wel een mooi initiatief van Mattel.
Zoals Hanne al aanhaalde, is het inderdaad jammer dat de poppen enkel verspreid zullen worden in Engelse ziekenhuizen. Op deze manier vallen vele zieke kinderen uit de boot.
Ook leek het mij wel een goed idee om kinderen die niet aan kanker lijden, met deze poppen te laten spelen. Op deze manier zal kanker gemakkelijker bespreekbaar worden onder kinderen.
Ik hoop dat Mattel deze poppen toch nog gewoon op de markt zal brengen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2012, 21:05
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Ik vind dit een mooi initiatief. Barbie is voor veel kleine meisjes het schoonheidsideaal, dus een Barbie zonder haar of in een rolstoel is een mooie geste. Let wel, Mattel is even geleden serieus door het slijk gehaald is omwille van hun verpakkingen vs. het regenwoud. Ze hebben wat goed te maken. Niet dat ik geloof dat ze deze poppen daarom maken, maar het is een mooi gebaar om hun reputatie weer op te bouwen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th May 2012, 15:35
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Ik vind dit een zeer mooi initiatief. Ik kan er wel een kleine bedenking over maken. Zouden de kinderen er echt bij stilstaan wanneer ze een pop zouden krijgen mét haren? Ik weet het niet maar als ze hier wel bij stilstaan vind ik het een heel mooi initiatief waarmee ze dus ook aan de gevoelens/noden van deze kinderen voldoen. Prachtig!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.