actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2009, 09:03
jana dua jana dua is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herselt
Posts: 56
Heibel om uitgelekte ontwerptekst Kopenhagen

Heibel om uitgelekte ontwerptekst Kopenhagen

Milieu-activisten en ontwikkelingslanden hebben bezorgd tot woedend gereageerd nadat een ontwerptekst van de Deense gastheer van de milieutop in Kopenhagen was uitgelekt waarin nog meer macht aan de rijke landen wordt gegeven en de ontwikkelingslanden gevraagd wordt hun inspanningen tegen de globale opwarming te verhogen
(belga) - Daarnaast zou de bemiddelaarsrol van de VN worden geminimaliseerd en het protocol van Kyoto in de praktijk wordt opgegeven, aldus de ontwerptekst. De financiering van het klimaatbeheer zou aan de wereldbank toevertrouwd worden. De tekst die in besloten kring circuleerde, werd gelekt aan de Britse krant The Guardian.


Het meest controversieel element van het ontwerp is dat de ontwikkelingslanden een deadline voor het reduceren van broeikasgassen wordt opgelegd, terwijl de rijke landen nog steeds tweemaal zoveel zouden mogen blijven uitstoten.


Het hoofd van de Chinese delegatie in Kopenhagen, Su Wei, zei dat het 'dringend tijd' wordt voor de industrielanden om hun 'historische verantwoordelijkheid' voor het klimaatprobleem te nemen. Ook de Soedanese delegatieleider Lumumba Stanisla Dia Ping ziet in de ontwerptekst een bedreiging voor het welslagen van het overleg. Soedan zit momenteel de G77 voor, het samenwerkingsverband van 130 ontwikkelingslanden. De afgevaardigden van de G77 zullen evenwel niet uit het overleg wegstappen, verzekerde Dia Ping.

bron: http://www.tijd.be/nieuws/buitenlan...702 00-439.art

mijn mening: Ik vind het heel erg dat er zo'n dingen besproken zijn op de klimaattop. Het zou er niet moeten gaan om het voordeel van de rijke landen, maar om wat aan dit wereldlijke probleem te doen. En ja, niet alleen de rijke landen zullen maatregelen moeten treffen ook de arme landen, maar dan met de hulp van de rijke landen.
Het feit dat dit is uitgelekt is geen schande, diegene die het versprijdt heeft moeten we misschien maar dankbaar zijn om wat hij gedaan heeft. Hij of zij heeft ervoor gezorgd dat we op tijd kunnen protesteren.
Als we het nu niet hadden geweten, was het misschien allemaal van kracht gegaan of was er nog een extra klimaattop nodig geweest en dat is zeker niet goed voor het milieu.
Ik hoop dat dit document geen waarheid zegt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2009, 09:36
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Uitgelekte materialen moeten we altijd met een half oog dicht bekijken. Misschien is het waar, misschien is het niet waar.

Mocht het waar zijn, dan zou ik heel graag de hoofden van al de leden van de milieutop in Kopenhagen eens netjes tegen elkaar willen slaan. Ik zou hen vragen of ze nu werkelijk gek zijn geworden. Ik kan gewoonweg niet geloven dat, als dit waar is tenminste, rijke landen opnieuw hun macht uitbuiten om onder de globale opwarming uit te komen. Ze doen alles om maar niet te moeten meehelpen en dat is net schandalig. Beseffen zij niet dat het steeds slechter gaat met onze aarde en dat als we zo blijven doorgaan niet enkel de brandstoffen na 50 jaar op zullen zijn, maar we de aarde zoals we ze kennen misschien ook kwijt zijn?

Hoe dan ook, er moeten dringend drastische veranderingen komen. Meer autoloze zondagen, meer groene energie, meer vechten tegen deze ondergang.
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.