actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2006, 12:39
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
"Jongeren zijn van slag"

"Jongeren zijn van slag"


Jongeren hebben moeite om zich in de samenleving te integreren en om voor zichzelf een toekomst te zien. Ze zijn erg pessimistisch ten aanzien van een wereld die volgens hen bedreigend is, zo blijkt uit een enquête die werd uitgevoerd in opdracht van de RTBF. De krant Le Soir kon de belangrijkste resultaten inkijken.

"Jongeren leven alsof ze buiten de samenleving staan en alsof ze er ooit hun plaats in moeten vinden, maar de natuurlijke beweging waardoor ze de huidige volwassenen zullen vervangen, zien ze niet", zegt Bernard Petre, onafhankelijk onderzoeker. Ze hebben moeite om voor zichzelf een toekomst te zien en slechts weinigen hebben een duidelijk idee van wat het betekent om volwassen te zijn, klinkt het nog. Er bestaat een grote consensus onder de jongeren dat het met de wereld van kwaad naar erger gaat. Voor het onderzoek werden 1.100 vragenlijsten gestuurd naar Belgische jongens en meisjes tussen 11 en 15 jaar.
(Belga 09:18)

http://www.demorgen.be/telex/index.html?newsrss=B316828
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2006, 16:41
Britt Schellens Britt Schellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 72
Een vrij pessimistische visie vind ik. Dit negatieve resultaat kan misschien te wijten zijn aan de leeftijdscategorie die ondervraagd is (11-15jaar). Deze jongeren zijn nog niet bezig met 'wat na de middelbare school?', met hun toekomst als burger. Ik denk dat het resultaat positiever zou zijn als men dezelfde vragen zou stellen aan jongeren tussen 16-18 jaar.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2006, 19:41
Elke Van Loon Elke Van Loon is offline
If I'm ugly then so are you
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Essen
Posts: 70
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Als ik het op mezelf toepas zou ik het ook niet weten op die leeftijd wat ik in de toekomst zou doen. Vroeger waren ze er volgens mij meer mee bezig dan de jongeren van nu. Nu zien ze gewoon van dag tot dag wat ze gaan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.