actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2016, 21:09
Amber.P*eters-Aerts Amber.P*eters-Aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Sint-Job-In-'t-Goor
Posts: 46
Ryanair wil vliegen binnenkort helemaal gratis maken

'Binnen vijf ŕ tien jaar kunnen heel wat Ryanairzitjes volledig gratis zijn', heeft grote baas Michael O’Leary gezegd op een luchthavenconferentie in Londen. De lagekostenmaatschappij wil haar geld op termijn bij de luchthavens zelf gaan halen.

'Onze uitdaging is om vliegen goedkoop te houden. Ik voorspel dat onze tickets over vijf ŕ tien jaar volledig gratis zullen zijn. De vliegtuigen zullen dan allemaal vol zitten en omdat al die reizigers in luchthavens passeren, verwacht ik ook een deel van hun opbrengsten', zegt O’Leary. Kortom: Ryanair zorgt voor de reizigers, die reizigers kopen spullen op de luchthaven, dus Ryanair heeft recht op een deel van de koek, meent de ceo.

Vooral bij kleine luchthavens
O'Leary klaagt ook over de torenhoge taksen die Ryanair aan sommige luchthavens moet betalen. 'Als ik een aanbieding doe met tickets voor vijf euro, moet ik vaak nog zo’n vijftien euro aan taksen betalen. Ik betaal die reizigers dus eigenlijk om te vliegen met ons.' Bij grote luchthavens zoals Heathrow in Londen wordt het volgens hem moeilijk, maar bij de kleinere denkt hij dat het zeker mogelijk wordt om te onderhandelen over hun opbrengsten.

Of tickets ooit echt gratis zullen zijn, is lang niet zeker. O’Leary staat bekend om zijn straffe uitspraken en opmerkelijke campagnes, waarmee hij maar al te graag de media haalt. Dat is hem, moeten we toegeven, ook ditmaal weer gelukt.

Bron: De Standaard - http://www.standaard.be/cnt/dmf20161123_02587553

Datum: 23/11/2016

Mening: Volledig gratis zou natuurlijk geweldig vinden, maar de kunnen niet altijd rekenen op de luchthavens. Moest de luchthaven nu gebombardeerd worden zoals in Brussel, wat gaat Ryanair dan doen? Waar gaan ze dan het geld van halen? Ik vind het niet meer dan normaal dat de tasken op de luchthavens zo hoog zijn, vliegtuigen en het onderhoud van de vliegtuigen en de luchthaven zelf is geen goedkoop grapje. O'Leary zegt dit misschien gewoon om klanten te lokken, hij heeft de media nu al gehaald dus mensen zullen zeker zeer lage prijzen verwachten van Rynair.

Laatst aangepast door Amber.P*eters-Aerts : 23rd November 2016 om 21:15. Reden: Mening toevoegen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.