actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2012, 19:39
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Nederland onderzoekt of kind meer dan twee ouders mag hebben

De Nederlandse staatssecretaris van Justitie Fred Teeven zal laten onderzoeken of het mogelijk is dat drie of meer mensen juridisch de ouder worden van een kind. De bewindsman zegde dat gisterenavond toe in een debat met het parlement.
Onder meer de rechtsliberale VVD, de sociaaldemocratische PvdA en GroenLinks hadden om zo'n onderzoek gevraagd. De staatssecretaris zei er wel bij dat het wachten is op de uitkomsten, omdat hij nog veel praktische bezwaren ziet.

Als voorbeeld gaf hij de ziekte van een kind. Hoe meer mensen het gezag hebben, hoe meer mensen het eens moeten worden over een medische beslissing. Dat kan lastig zijn en leiden tot een rechtszaak, aldus Teeven. "Ik vraag me echt af of het belang van het kind hier nu mee is gediend", zei hij.

Datum: 24/10/2012
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ag-hebben.dhtml

Eigen mening:
Toen ik de titel las, dacht ik dat het wel mogelijk is. Dus dat meerdere mensen eenzelfde kind kunnen opvoeden, maar na het lezen van het artikel ben ik toch van mening veranderd. Ik weet niet of het hier zou gaan over ouders die samenwonen of apart, ik veronderstel apart. Niet enkel het medisch dossier kan zorgen voor een moeilijkheid, maar ook de schoolrekeningen, de regeling bij wie het kind thuis zal blijven… Toen ik voor mijn zorgstage ging helpen tijdens de schoolopstart, was er een vader die vroeg of alle rekeningen van zijn dochter zowel naar hem als naar de moeder kunnen doorgestuurd worden. Anders zag hij nooit de rekeningen. Een andere vader vroeg of hij alle rekeningen zou krijgen, want hij stond in voor de financiële kant van het kind, zelf zag hij zijn kind nooit. Dit getuigt toch dat er moeilijkheden zijn omtrent dergelijke regelingen. Mensen kunnen soms al slecht overeenkomen en met een kind in het spel, vind ik dit zelfs nog veel erger. Met drie of meer ouders gaat het kind helemaal in de war geraken, want verhuizen van het ene naar het andere huis is zeker geen pretje! En zich telkens moeten aanpassen aan een andere persoon is al evenmin leuk, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen op elke regel en dat zou hier ook wel het geval kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2012, 14:38
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wommelgem
Posts: 33
Het klinkt inderdaad een beetje vreemd, een kind met bijvoorbeeld drie ouders? Toch denk ik dat het ook voordelen met zich kan meebrengen zoals het beslissen bij ziekte. Maar vaak zijn de biologische ouders niet in staat om kinderen naar behoren op te voeden. Als kinderen dan gedurende hun jeugd worden opgevoed door bv. pleegouders vind ik dat deze ook rechtmatige ouders genoemd mogen worden, mede met de biologische ouders. Deze kwestie is dus sterk context gebonden. De nadelen zijn natuurlijk ook aanwezig, zoals de reactie hiervoor duidelijk heeft gemaakt en waar ik het ook mee eens ben. Ik vind het moeilijk om een oordeel uit te spreken over deze kwestie. Maar gelukkig is dat ook niet aan ons.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.