actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 19:09
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
42 dagen cel voor eerste relschopper Haren

De rechtbank in Groningen heeft een 34-jarige man uit die noordelijke Nederlandse stad maandag veroordeeld tot 42 dagen cel, waarvan 26 dagen voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging en opruiing tijdens de ernstige rellen in Haren ruim 2 weken geleden.


De man, die in de rellennacht werd gearresteerd door een aanhoudingseenheid van de politie, zat al 16 dagen vast. Dat betekent dat hij na de rechtszitting weer naar huis mag.

"U wilde met eigen ogen zien wat er in Haren gebeurde. Wat er gebeurde is dit: geweld, vernielingen, plunderingen, er zijn politiemensen gewond geraakt. Inwoners van Haren hebben doodsangsten uitgestaan. U heeft bijgedragen aan de onlusten en anderen opgejut", aldus de rechter.

De man hoeft geen geld te storten in een speciaal schadefonds dat het Openbaar Ministerie wilde opzetten. Volgens de rechter zijn daarover "nog te veel onduidelijkheden".

Bron: http://www.gva.be

Mijn mening hierover is dat ik het zeker en vast al erg vind dat er een man van 34 jaar tussen zat. Dit vind ik al ver gaan, dat mensen op zo'n leeftijd hiermee bezig zijn. Het is zo al erg dat dit is kunnen gebeuren en daarom vind ik het goed dat deze mensen in de cel toch even komen te zitten. Het is erg dat zoiets gebeurt is, deze fout ligt natuurlijk ook bij het meisje, maar ook bij de personen die daar alles fataal hebben laten aflopen. Deze personen die hier verantwoordelijk voor zijn moeten toch bestraft worden met iets, zodat ze beseffen, dat wat ze gedaan hebben niet kan. Dit is toch wel belangrijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.