actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th June 2012, 01:51
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Hacker steelt miljoen ING Nederland-rekeningnummers

Een 30-jarige Rotterdamse hacker heeft volgens het Nederlandse gerecht tussen juli 2011 en begin maart 2012 ongeveer 1 miljoen ING-rekeningnummers en namen van ING-rekeninghouders bij elkaar gesprokkeld. Voor Belgische klanten zijn er geen gevolgen. 'Het systeem waarmee we in België werken is helemaal verschillend', zegt Ilse De Muyer, woordvoerster van ING België.

Het Openbaar Ministerie in Rotterdam onderzoekt nog wat de man, Davy de V., daarmee van plan was. Hij wordt er verder van verdacht te willen inbreken in de computersystemen van containeroverslagbedrijf ECT. De man zou ook het systeem van een groothandel in drank en sigaretten hebben gehackt. De verdachte liep stage bij een ICT-bedrijf, aldus het Openbaar Ministerie.

De Muyer kon bevestigen dat de gegevens van cliënten bij ING België niet gelekt werden.
Bron: De Standaard
Mening: Ik snap niet dat zo'n systemen kunne gehackt worden. Ik hoop dat de man geen misbruik hier heeft van gemaakt en dat hij natuurlijk vervolgt wordt. Tegenwoordig hoor je wel meer van zulke zaken. Het is goed dat de technologie vooruitgang boekt maar deze moet wel altijd serieus beveiligd worden. Als 1 man dit kan kunnen er dat meer ook. Ik hoop dat ze in de toekomst meer beveiliging opstellen voor zulke zaken. Zo'n gegevens zijn uiterst persoonlijk en zijn natuurlijk voor de rechtmatige eigenaar alleen bedoeld!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.