actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd June 2014, 20:27
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Wat een slecht verduisterde kamer kan doen met je lijf

Wat een slecht verduisterde kamer kan doen met je lijf

Uit de Breakthrough Generations Study, waarvoor 113.000 vrouwen gedurende 40 jaar werden gevolgd om de risicofactoren voor borstkanker beter in kaart te brengen, blijkt dat slapen in een slecht verduisterde slaapkamer de kans op zwaarlijvigheid vergroot.

Blootstelling aan licht tijdens de nachtrust lijkt sterk verbonden te zijn met een hoger BMI en een grotere buikomtrek. "Het metabolisme wordt beïnvloed door de inwendige cycli die gekoppeld zijn aan slapen, wekken en licht. De link tussen een slechte verduistering 's nachts en obesitas is zeer intrigerend. Helaas kunnen we op dit punt in het onderzoek nog geen glasheldere oorzaak geven voor de associatie", verklaart professor Anthony Swerdlow van het Londense Institute of Cancer Research.

Tijdens de Breakthrough Generations Study werd gedurende 40 jaar gekeken naar de factoren die het risico op borstkanker verhogen. Uit het onderzoek bij 113.000 vrouwen blijkt nog maar eens dat overgewicht de kans doet stijgen. "Het is te vroeg om te stellen dat slapen in het duister het risico ingrijpend verlaagt, maar het verband is zeker interessant", luidt het besluit.

Datum: 30/05/2014
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...t-je-lijf.dhtml

Mening:

Dit artikel is al een aantal dagen oud, maar ik vind het toch belangrijk om het hier te posten. Ikzelf slaap in een volledig verduisterde kamer, maar ik ken heel wat mensen die slapen in een kamer met hele dunne gordijnen die bijna al het licht doorlaten. Wanneer ik in hun plaats was en ik las dit artikel, dan zou ik wel maken dat mijn kamer ook beter verduisterd was. Sommige ziektes die ons overkomen hebben we volledig niet in de hand, maar wanneer je iets heel simpels kan doen om het risico op overgewicht en dus ook op borstkanker te verlagen, dan vind ik ook dat je dit best kan doen. Wanneer ik dit tegen mijn broer zou zeggen, dan zou hij zeggen dat er zoveel dingen zijn die je kan doen om minder kans te hebben op kanker maar dat als hij zich daarmee bezig zou moeten houden om misschien geen kanker te krijgen, dan vindt hij dat pure tijdverspilling. Zo zullen er vermoedelijk nog wel mensen zijn, maar persoonlijk vind ik dat je zulke simpele dingen wel kan toepassen. Je moet niet heel je leven gaan omgooien, maar gewoon enkele kleine veranderingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.