actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2015, 11:23
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
Merchtemse schooldirecteur mag weer aan de slag

De directeur van de tuinbouwschool in Merchtem mag weer aan de slag. De man was twee maanden geleden preventief geschorst na klachten voor grensoverschrijdend seksueel gedrag, maar later bleek een belangrijk getuigenis tegen de man niet te kloppen.

Het schepencollege van Merchtem schorste de directeur van de gemeenteschool eind maart preventief naar aanleiding van verklaringen eerst van 12 februari en daarna van 26 maart in het kader van een andere tuchtzaak die wezen op seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Ook nadien maakten ex-leerlingen via mail nieuwe klachten over aan de inrichtende macht. Na het horen van de directeur bevestigde het college de preventieve schorsing op 8 april.

De directeur ging daartegen in beroep. En intussen is dus gebleken dat een belangrijk getuigenis tegen hem niet klopte. De kamer van beroep heeft nu beslist dat zijn schorsing ongedaan wordt gemaakt. De man kan dus terugkeren. Er loopt wel nog een gerechtelijk onderzoek.

"Heel belangrijke beslissing"

Directeur Daniël Herinckx reageert opgelucht op de beslissing. "Ik vind dit een heel belangrijke beslissing van de kamer van beroep, waarvoor ik hen ook dank, want hier hing veel aan vast" zei hij op Radio 2 Vlaams-Brabant. "Als dit kon met mij, dan kon dit namelijk met heel veel mensen in Vlaanderen."

De man betreurt het dat hij geschorst werd "op basis van een mondelinge melding aan een burgemeester en nadien op basis van een aantal getuigenissen die uit tweede en derde hand komen".

Nu zijn schorsing is opgeheven, gaat de de directeur terug aan de slag, "en we gaan doen zoals we dat gewoon zijn: ik zal iedereen elke morgen een hand geven", besluit Herinckx.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:
Toen bekend werd dat de directeur geschorst werd omwille van een verklaring van een leerling was ik verbaasd. Het kan heel goed zijn dat die getuigenis waar was maar door de actie van het schorsen is de reputatie van deze man voor eeuwig bevuild. Nu blijkt dat de schorsing is opgeheven en dat hij weer aan de slag kan. Ik kan mij voorstellen dat dit een zeer moeilijke stap is. Hij zal zowel bij zijn leerlingen als bij de leerkrachten onterecht aanzien hebben verloren. Ik hoop voor hem dat hij niet zal worden gedwongen om na een tijd ontslag te nemen en dat hij de kans krijgt om zijn goede naam te zuiveren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2015, 11:59
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Dergelijke klachten aan je adres krijgen moet een hele klap zijn. Voor het college moet het ook een moeilijk keuze geweest zijn. Het nieuws zal zich al snel verspreidt hebben bij de ouders, als je de directeur dan aan het werk laat, zullen ouders beginnen klagen. Nu hebben ze de directeur geschorst en blijkt hij onschuldig te zijn. Ik vind het wel knap van hem dat hij terug gewoon aan het werk wilt gaan. Zoals G*ddy als zei, hij zal sowieso anders bekeken worden door leerlingen, leerkrachten en ouders.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.