actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd March 2010, 08:16
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
Misleidt reclamefolder van Lidl de koper?

Het parket in Gent heeft een onderzoek geopend naar mogelijk misleidende reclame van warenhuisketen Lidl. Dat schrijft De Tijd. Lidl zou klanten lokken door reclame te maken voor sterk afgeprijsde producten terwijl die te weinig of niet in voorraad zijn.

"Het gaat om tientallen klachten en er wordt onderzocht of het klopt dat afgeprijsde producten niet of bijna niet in de winkel liggen, waar nochtans net superpromoties voor zijn aangekondigd in reclamefolders", zegt An Schoonjans van het parket in Gent.

Warenhuizen zijn verplicht om een voldoende grote voorraad te hebben van de producten waarvoor ze reclame maken. In 2003 werd Carrefour al voor gelijkaardige praktijken veroordeeld.

Bron: De Redactie, 03/03/2010

Mening: Erg dat warenhuizen al moeten liegen om volk over de vloer te krijgen... Maar waarom? Lidl maakt winst genoeg, er komen steeds meer Lidl-winkels... Zorg er dan toch voor dat je een positieve verstandhouding kan opbouwen met je klanten zonder dat je ervoor moet liegen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd March 2010, 14:20
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik ben het volledig met Jan eens.
Het is zielig dat reclame gemaakt wordt voor producten die weinig of niet verkrijgbaar zijn. Ik hoop dat men zich hierdoor zal realiseren dat deze stunts eigenlijk negatief werken. Zouden de mensen nu niet eerder 'weggejaagd' worden, in plaats van aangetrokken?
Als ik keer op keer naar een winkel ga om daar een promotieproduct te halen dat elke keer opnieuw niet meer voorradig is, dan zou ik na verloop van tijd naar een andere winkel gaan om mijn product elders aan te schaffen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd March 2010, 16:58
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Dit is inderdaad klanten lokken om ze nadien nooit meer terug te zien! Ik kan dit bericht trouwens alleen maar bevestigen. Eind januari gingen wij zelf naar de Lidl vanwege een actie. Wij komen anders nooit in deze warenhuisketen. We gingen echt heel vroeg op de dag dat het product binnenkwam. En wat bleek? Alles was al uitverkocht, zeiden ze. Wij geloofden dit en zijn dus maar terug naar huis gereden. Enkele weken later hoorde mijn mama van iemand dat die omwille van een andere actie naar Lidl was gegaan. Ze was er meteen naartoe gegaan op de dag dat de artikelen verschenen. Een half uur na opening zelfs. Wat bleek weer? Oh ja, de artikelen waren allemaal al de deur uit. Dit was echt bijna onmogelijk ofwel zou Lidl veel te weinig producten hebben aangeschaft. Wij geloven dan ook niet meer in deze acties en wanneer het niet nodig is zullen wij geen aankopen meer doen in deze Lidl. Bij het lezen van dit artikel verscheen er dan ook meteen een 'glimlach' op mijn gezicht. We hadden het al wel verwacht...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th March 2010, 11:18
SilkeDeRoover SilkeDeRoover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Pulderbos
Posts: 44
Toen ik dit in de krant las was ik heel teleurgesteld. Want vaak staat in de folder zo in het heel klein met een sterretje 'zolang de voorraad strekt'. Maar er moet wel een voorraad zijn. Ik vind als deze mensen een promotie doen moeten ze maar zijn dat de klanten kunnen genieten van deze promotie. Want als mensen dan in de winkel de promotie niet vinden, moeten ze maar zonder iets buitengaan. Ik denk echt niet dat dit possitief is voor het imago van de winkel. Veel mensen verliezen hun vertrouwen in deze keten. Ik hoorde overlaatst iemand vertellen die smorgens al in een filiaal was, en haar promotie niet meer kon kopen. Ze was heel teleurgesteld en zal de volgende keer in de colruyt gaan winkelen. Want als je alles goed gaat bekijken is colruyt nog goedkoper als liddl, dit wel als het om de merkproducten gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.