actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2016, 16:03
lena.g*rardts lena.g*rardts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Westerlo
Posts: 25
Het ettertje dat...en president Donald Trump werd

Het ettertje dat als straf naar de militaire school moest en president Donald Trump werd

Als kind was Donald Trump een eigenwijs, stampvoetend ettertje dat altijd gelijk wilde hebben en graag op de vuist ging. Hij kreeg zo vaak strafstudie dat zijn klasgenoten die tuchtmaatregel 'DT' gingen noemen, de initialen van de strafstudiekampioen. Zijn gouden wieg werd omgegooid toen zijn vader op Donalds kamer knipmessen ontdekte. Die had de 12-jarige Donald stiekem gekocht. Donald moest naar de militaire academie, waar hij geen steak maar vieze vleesballen te eten kreeg en geen eigen badkamer meer had maar samen met de andere kadetten moest douchen. In zijn kamer mocht hij graag een ultravioletlamp indraaien, die oranje zonnebankkleur wou hij toen al. "We gaan naar het strand", zei hij dan tegen zijn kamergenoot. Balorig, hooghartig, opvliegend en arrogant: volgens 'Donny' zelf verschilt hij vandaag niet zo veel van het verwaande kereltje dat hij in het eerste leerjaar was. "Ik heb nog altijd hetzelfde temperament", verklaarde hij aan zijn biograaf. Hoe kon zo'n man president worden?

Hij kreeg zo vaak strafstudie dat zijn klasgenoten niet meer over strafstudie praatten, maar over 'DT', 'Donny Trump'

Hij was eigenzinnig en vastberaden. Hij zat met zijn armen gekruist, met een norse blik waarmee hij je haast uitdaagde iets te zeggen dat hem op stang zou jagen
Anne Trees, onderwijzeres aan de lagere school
Donald Trump wordt in juni 1946 geboren, op het hoogtepunt van de na-oorlogse babyboom. Zijn vader Fred is een selfmade vastgoedmakelaar die twee limousines met chauffeur heeft. Zijn moeder Mary is een Schotse immigrante, haar vader was een visser.

Opstandig
Bij de Trumps is het verboden te vloeken. Ondanks hun rijkdom moeten de Trump-kinderen hun eigen zakgeld verdienen met vakantiejobs en krantenrondes. Donald was een opstandig kind. In de lagere school verkocht hij een onderwijzer een muilpeer "omdat ik vond dat hij niets van muziek wist".

Als kind was Donald zelfverzekerd en onverbeterlijk. Een pestkop ook. Op de lagere school maakte hij indruk op zijn klasgenootjes door zijn sportieve prestaties, zijn geintjes, zijn balorigheid en zijn weigering zijn fouten te erkennen. Hij kreeg zo vaak strafstudie dat zijn klasgenoten niet meer over strafstudie praatten, maar over 'DT', 'Donny Trump'.

Ann Trees (82) was zijn lerares aan de lagere school. Trees: "Hij was eigenzinnig en vastberaden. Hij zat met zijn armen gekruist, met een norse blik waarmee hij je haast uitdaagde iets te zeggen dat hem op stang zou jagen".

In 1958 was Donny twaalf en nam hij op zaterdag met zijn schoolvriendje Peter Brant stiekem de trein naar Manhattan. Zonder de toestemming van hun ouders. Manhattan was immers te gevaarlijk voor twee jongentjes uit de betere, rustige buurt. In de buurt van Times Square ontdekten de twee winkeltjes waar ze stinkbommen, handzoemers en fake kots konden kopen, ideaal voor de grappen die ze uithaalden. In die winkeltjes konden ze ook knipmessen kopen. Op Broadway was 'West Time Story' de grote hit. De twee droomden ervan tot een bende te behoren en kochten dan maar de knipmessen.
Lees ook
Hoe Donald Trumps fortuin voortspruit uit prostitutie
Een koning in zijn kasteel: butler verklapt hoe Donald Trump leeft in zijn Versailles

Hij werd uit het huis gegooid, daar kwam het op neer. Hij had nooit iets anders gekend dan het luxeleventje in zijn gezin en plots wordt hij weggestuurd. Dat is een harde start in het leven
Biograaf Michael D'Antonio


Mijn ouders meenden dat de discipline me goed zou doen, ik was onstuimig en ze wilden me op het rechte pad houden. Als ik erop terugblik, was dat een positieve invloed
Donald Trump
Tegen het eind van het zesde leerjaar ontdekt pa Trump de knipmessen. Hij is ziedend en besluit dat het heimelijke gedoe van zijn zoon om een radicale ingreep vraagt. Hij schrijft zijn zoon in aan de New York Military Academy, een internaat op 100 kilometer van huis.

Verwerping
"Het was een zeer strenge reactie op een kind dat nooit was gearresteerd en niet met alcohol of drugs in contact was geweest. Donald was gewoon een wijsneus, die het besluit van zijn vader ervaarde als een verwerping", stelt zijn biograaf Michael D'Antonio.

"Hij werd uit het huis gegooid, daar kwam het op neer", aldus D'Antonio. "Hij had nooit iets anders gekend dan het luxeleventje in zijn gezin en plots wordt hij weggestuurd. Dat is een harde start in het leven".

In een interview met The Washington Post omschreef Trump zijn jaren aan de militaire academie rooskleuriger. "Mijn ouders meenden dat de discipline me goed zou doen, ik was onstuimig en ze wilden me op het rechte pad houden. Als ik erop terugblik, was dat een positieve invloed".

De militaire school leerde de jonge Donald een les die hem van pas zou komen toen hij als volwassene twee echtscheidingen, een bankroet en slechte publiciteit te verwerken kreeg. De les dat hij het hoofd boven water zou houden, hoe groot de crisis ook.


Als ik mezelf in het eerste leerjaar bekijk en de mens die ik nu ben, zie ik dat er geen wezenlijk verschil is. Het temperament is hetzelfde
Donald Trump
Groter, gespierder, harder
Aan het militaire internaat, waar hij zijn middelbare studies afmaakte, werd Donny groter, gespierder en harder. Toen hij tijdens een gevecht een tik van een borstelsteel kreeg, probeerde hij de dader uit het raam op de tweede verdieping te duwen. Twee andere studenten moesten hem daarvan weerhouden.

Lang voordat hij fortuin en roem vergaarde, maakte Donald Trump al een onuitwisbare indruk in de welvarende buurt Queens waar hij zich van een ondeugend, onverbeterlijk kind ontpopte tot een opschepperige jongeman. Volgens zijn jeugdvrienden, klasgenoten en buren was het Trump in miniatuur, een embryonale versie van de bombastische, flamboyante presidentskandidaat.

The Trumpet
Zelfs Trump zelf erkent de overeenkomsten tussen zijn huidige persoon en de jongen die door zijn vrienden 'Donny', 'The Trumpet' of 'Flat Top' (wegens zijn kapsel) werd genoemd. "Als ik mezelf in het eerste leerjaar bekijk en de mens die ik nu ben, zie ik dat er geen wezenlijk verschil is. Het temperament is hetzelfde", verklaarde hij ooit.

Tegenover zijn klasgenoten schepte Trump op dat zijn vaders fortuin verdubbelde telkens hij een vastgoeddeal beklonk. "Hij was zelfverzekerd en vriendelijk, alsof hij wist dat het slechts een kwestie van tijd was vooraleer hij iets groots zou bereiken", aldus klasgenoot Michael Pitkow.

In zijn kamer op de militaire academie draaide Trump platen van Elvis Presley en Johnny Matis. In het socket boven zijn bed draaide hij graag een ultravioletlamp en ging er dan onder liggen. "We gaan naar het strand", zei hij dan tegen zijn kamergenoot.

Ladies Man
Tegen het laatste jaar aan de academie, hij is dan achttien, staat Trump bekend om de stijlvolle vrouwen die hij naar de campus haalt. "Het waren prachtige vrouwen die kleren droegen uit Saks Fifth Avenue", herinnert klasgenoot George White zich. 'Ladies Man', zo staat onder de foto van Trump in het jaarboek van de laatstejaars.

In dat laatste jaar werd Trump aangesteld als kapitein van een compagnie. Als leider, zo herinnert toenmalig pelotonsergeant Peter Ticktin zich, kon Trump respect afdwingen zonder zijn stem te verheffen.

Tegen die tijd werd Trump zich ook bewust van zijn lotsbestemming, een visie die collega-kadet Jeff Ortneau deelde.

"Op een dag zal ik heel beroemd zijn", mijmerde Trump. "Weet je wat?", antwoordde Ornteau, "je zal wellicht nog eens president worden".
De universiteit wenkt, maar Trump lijkt te weten dat hij zijn in de voetsporen van zijn vader zal treden. Aan zijn kamergenoot vertrouwt hij toe dat hij het gevoel had dat hij iets zou missen mocht hij dat niet doen. Hij overweegt naar Californië te trekken om er aan de filmschool te gaan studeren, maar besluit dat zijin lot niet in Hollywood ligt.

Bachelor economie
Hij begint in augustus 1964 met studeren aan de Universiteit van Fordham in The Bronx. Twee jaar later stapt hij over naar de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania. Dat was een van de weinige scholen in de VS die een vastgoedstudie aanbood. Hij studeert af in 1968 met een Bachelor of Science in de economie.

Bron: HLN, 9/11/2016, http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rump-werd.dhtml

Eigen mening:
Als je naar het verleden van Donals Trump kijkt, dan begrijp je toch niet hoe zo iemand president kan worden van een van de machtigste landen ter wereld. Men kan argumenteren met het feit dat naar mate je ouder wordt je die puberteitsstreken wel verliest, maar hij heeft zelf gezegd dat hij nog altijd dezelfde is als vroeger. Amerika heeft dus iemand tot president gemaakt die vroeger pestgedrag vertoonde, zijn fouten niet toegaf, te koppig was en zijn ego zeer belangrijk vond. Dit zijn allemaal karaktertrekken die een president toch niet mag bezitten.
Het feit dat de meeste toch wel een negatief gedacht over Trump hebben en vele mensen in Amerika nu proberen te verhuizen, zegt al genoeg, vind ik persoonlijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.