actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 17:06
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
16-jarige tuft met onverzekerd wrak door Mechelen

De politie van Mechelen heeft gisteravond een zestienjarige autobestuurder aan de kant gezet. De jongen reed met een wrak door Mechelen, meldt commissaris Maurice Dommicent.

Intensief zoekwerk
Tijdens een patrouille viel het oog van de agenten op het verdachte rijgedrag van de bestuurder. Toen de chauffeur de politieaandacht opmerkte, scheurde hij er vandoor, achternagezeten door de politie. Aanvankelijk kon hij ontkomen, maar na intensief zoekwerk slaagde de politie erin het voertuig en de chauffeur wat later te klissen in de Duivenstraat.

Niets in orde
De chauffeur bleek amper zestien jaar, en dus niet over een rijbewijs te beschikken. Bovendien reed hij rond met een wrak dat niet verzekerd, niet ingeschreven en niet geldig geschouwd was. Tot slot bleek dat de nummerplaat die aan de wagen hing, geseind stond als gestolen. De jongeman mocht na verhoor beschikken, de politie zet het onderzoek verder. (belga/sam)
11/12/09 15u00

Bron: HLN.be

eigen mening: Ik vind het vrij straf dat een jongen van nog geen 16 al tot zo'n daad in staat is. Gestolen nummerplaat, ongeldige auto, en dan daar nog in rondrijden. Maar dat ze de jongen dan na het verhoor hebben laten gaan snap ik eerlijk gezegd niet! :s Ik hoorde op het nieuws ook nog zeggen dat de jongeman van de politie wegreed. Achja, criminaliteit is en blijft een spijtige zaak!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2009, 21:53
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Ja, dat moet je toch maar durven als 16-jarige. Voor hetzelfde geld veroorzaakt hij een ongeval en draagt hij dat de rest van zijn leven mee. Ik zou die jongen hier niet ongestraft mee laten wegkomen, maar we zullen best eerst de resultaten van het onderzoek afwachten!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th December 2009, 09:50
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
Het is inderdaad vrij extreem dat een 16-jarige met een wrak door Mechelen rijdt.
Ik heb zo ook mijn bedenken rond dit geval, want hoe komt het dat de ouders hier niets aan doen? zijn ze niet op de hoogte of laten ze hun zoon gewoon zijn gang gaan?
We mogen in ieder geval blij zijn dat hier nog geen ongevallen door zijn veroorzaakt want dit had heel veel problemen kunnen veroorzaken, zowel voor de jongere, de ouders en de slachtoffers.
IK vind ook dat de jongere niet ongestraft mag blijven, daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het onderzoek en de straf die hier eventueel voor gaat gegeven worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.