actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2011, 20:27
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kappen van bomen in Antwerpen

Stad mag lindebomen op De Keyserlei kappen
De lindebomen op de De Keyserlei in Antwerpen mogen gekapt worden. Dat heeft de rechter in kort geding beslist.
De kap van de lindebomen zou normaal gezien vorige week al moeten gestart zijn, in opdracht van het stadsbestuur. Actievoerders staken daar echter een stokje voor. Zij willen de lindebomen behouden en moeten niets weten van de essen die de stad in de plaats wil zetten.
De ecologisten voeren al een week dag en nacht actie op de drukke verkeersader en stapten naar de rechtbank om de kap te voorkomen. De rechter in kortgeding stelde zijn uitspraak uit tot vandaag, en al die tijd mocht de stad niet starten met de kap, op straffe van een dwangsom.
Die rechter geeft het stadsbestuur nu wel gelijk, waardoor er met de kap kan gestart worden. Mogelijk zullen de actievoerders zich hier niet bij neerleggen
Het Belang Van Limburg
15/11/2011

Mening: Antwerpen is een dichtbevolkte stad met zeer weinig natuur. Ik ben het volledig eens met de actievoerders. Er is al zo weinig groen en toch kappen ze steeds meer bomen om. Ik kan wel begrijpen dat bomen soms in de weg staan tijdens werken aan de weg, maar daarom hoeft men ze toch niet steeds af te kappen? Als de werkers een beetje voorzichtig zijn kunnen ze de werken ook uitvoeren zonder de bomen te kappen. Het zal dan misschien wel langer duren, maar het leven van een boom is evenveel waard als het leven van een ander organise. Die bomen staan er al heel lang en ik vind dat ze hadden mogen blijven staan. Ondertussen hebben ze al wel gezegd (op het nieuws van zeven uur) dat ze in de plaats van de oude bomen, nieuwe bomen gaan planten wanneer de werken gedaan zijn. Dit is natuurlijk beter dan niets te doen, maar het is toch ook een beetje onnuttig om oude bomen te vervangen door nieuwe. Het is misschien en rare vergelijking, maar als mensen ouder worden ruilen we deze mensen toch ook niet om voor jongere exemplaren? In mijn ogen is dit te vergelijken met elkaar. De mens is de natuur aan het verwoesten en men moet er dringend iets aan doen om dit te stoppen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2011, 00:53
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
Ik vind de reactie van de actievoerders en vooral van de leerling die dit heeft gepost bijna ludiek. Het leven van een boom evenveel waard als dat van een ander organisme? Bedenkelijk vind ik dat.
De werkwijze van de stad Antwerpen is in mijn ogen zelfs vrij milieubewust. De files (en dus vele uitlaatgassen van stilstaande wagens) verminderen én de bomen worden vervangen door andere exemplaren. Met dat in het achterhoofd vind ik de reactie van de actievoerders overdreven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2011, 23:19
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 45
Belachelijk doen voor bomen die vervangen worden

Ik vind het nogal belachelijk om in oude lindebomen te gaan hangen en tegelijk te weten dat die vervangen zullen worden door essen! Het is niet dat het stadsbestuur van Antwerpen helemaal niet aan het milieu denkt, anders zouden er lantaarnpalen voor in de plaats komen. Het is ook niet dat er een volledig bos gekapt wordt, maar slecht een aantal bomen (die dan ook nog eens vervangen worden!). Als de actievoerders dan toch zo met het milieu inzitten, dat ze dan in bossen actie gaan voeren. Toch niet in een stad waar je sowieso al amper lucht kan pakken bij wijze van spreken en dan nog voor bomen die vervangen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.