actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th March 2016, 07:37
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Kind schiet per ongeluk op eigen moeder in VS

Kind schiet per ongeluk op eigen moeder in VS
Een vierjarig jongetje heeft zijn moeder, een fervente verdedigster van wapenbezit, per ongeluk neergeschoten in Florida, in het zuidoosten van de Verenigde Staten. Dat hebben de autoriteiten woensdag gezegd.

Gilt Jamie was dinsdagnamiddag aan het rijden toen het kind vanop de achterbank het wapen overhaalde en zijn moeder verwondde. ‘Ze werd naar het ziekenhuis gebracht en haar gezondheidstoestand is stabiel’, zo zei de politie van Putnam County waar het incident gebeurde. ‘Het wapen werd legaal gekocht door het slachtoffer en het kind nam het zonder haar medeweten’, aldus de politie.

In Florida is het een misdrijf om een geladen pistool te bewaren op een plaats waar kinderen er in aanraking mee kunnen komen. De politie kon de 31-jarige vrouw nog niet ondervragen. Tot dan wordt nog geen beslissing genomen over een eventuele aanklacht tegen haar.

Op haar Facebookpagina, die intussen niet meer toegankelijk is, toont de vrouw zich een hevige voorstander van wapenbezit. Maandag zei ze nog trots dat haar zoon kon schieten met een wapen van klein kaliber. Ze verdedigde ook het tweede amendement van de Grondwet, dat wapendracht toelaat.

Elk jaar sterven in de Verenigde Staten meer dan 30.000 mensen door vuurwapens.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160310_02174835
Eigen mening: Kijk jongen, een pistool. Een vierjarig kind heeft zijn moeder neergeschoten. De moeder is een voorstander van het wapengebruik in de Verenigde Staten en heeft dit al meerdere malen verdedigd. Zoiets zou niet mogelijk mogen zijn. Al was het kind ouder, een man van 30 bijvoorbeeld, dan nog zou dit niet mogen worden toegelaten. De wapenwet in de Verenigde Staten zorgde al voor verschillende slachtoffers. Mensen zouden geen wapens in huis mogen hebben! Dat is gewoon fout. Ik denk dat we kunnen concluderen dat wij, gewone burgers zonder enige ervaring in omgang met wapens, niet in bezit, noch aanraking zouden moeten kunnen komen met wapens. Dit heeft op verschillende gelegenheden al voor problemen gezorgd, maar toch leren we niet en blijven we die fout maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th March 2016, 11:56
maurane.v*ndoninck maurane.v*ndoninck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 84
Wapenwet in VS

Ik begrijp de mening van Ben en sta hier ook achter. De wapenwet in de Verenigde Staten van Amerika heeft al voor vele onschuldige slachtoffers gezorgd.
Ik vraag me echter af of het mogelijk is om deze wapenwet te veranderen. Na een gesprek met Amerikaanse kennissen, merkte ik dat ook zij tegen wapenbezit zijn maar ondanks dit, toch een wapen aangekocht hebben. Dit omdat zij voelen/denken dat dit belangrijk is om zich te kunnen beschermen indien nodig. Met andere woorden, mensen kopen een wapen om zich te kunnen beschermen tegen mensen die een wapen slecht gebruiken.
Dit veranderen is volgens mij enorm moeilijk. Dit staat natuurlijk niet in de weg dat ik tegen het bezit van een wapen ben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.