actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2015, 23:10
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Anonymous claimt bewijzen te hebben dat bekende moordenaar onschuldig is

Anonymous claimt bewijzen te hebben dat bekende moordenaar onschuldig is

Het hackerscollectief Anonymous zegt bewijzen te hebben dat de veroordeelde moordenaar Steven Avery waarover Netflix een spraakmakende documentaire maakte, onschuldig is.

Het levensverhaal van Steven Avery is dan ook een echte Hollywoodthriller. De man zat 18 jaar onterecht in de cel voor verkrachting. Twee jaar na zijn vrijlating is hij hoofdverdachte in een moordzaak. Hij zou in 2005 de 25-jarige fotografe Teresa Halbach omgebracht hebben. Of heeft de politie hem erin geluisd?

Dat is alvast wat de documentaire van Netflix 'Making a Murderer', die momenteel wordt uitgezonden en de Verenigde Staten in de ban houdt, suggereert. Ook de verdediging van Avery opperde dit al tijdens het proces.

Nu springt Anonymous op de kar. Leden van het hackerscollectief menen eveneens dat de bewijslast is gemanipuleerd door agenten. Anonymous claimt te beschikken over email- en telefoonverkeer tussen de betrokken politiemannen van Manitowoc County die deze bewering staven.

De groep heeft er via een speciale Twitteraccount mee gedreigd om het bewijsmateriaal openbaar te maken indien de lokale sheriff dit niet zelf doet. De deadline is ondertussen verstreken maar vooralsnog is er niets gepubliceerd. Het account laat uitschijnen dat 'Ghost Security', een hackersgroep met nauwe banden met Anonymous, de documenten weldra zal openbaren.

Avery zit een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op Teresa Halbach. Zij verdween in 2005. Een voorwaardelijke vrijlating zit er niet in.

Bron: De Morgen (31/12/2015)
http://www.demorgen.be/buitenland/a...ig-is-b71b8c4c/

Mijn mening:
Ik vind het goed dat anonymous zich hier mee bezig houdt, maar langs de andere kant weet ik niet of we anonymous moeten geloven. Heeft hij goed bewijsmateriaal, hoe is hij hierachter gekomen? Is hij wel betrouwbaar? Ik stel mij hier veel vragen bij en ik zal dit pas geloven als een andere betrouwbare bron alles bevestigd. Ik trek tegenwoordig veel in twijfel door alle zaken die er de laatste tijd gebeurd zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.