actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2017, 15:17
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Nobelprijs Literatuur voor Kazuo Ishiguro

De Japans-Britse schrijver volgt de Amerikaanse bard Bob Dylan op.

De 62-jarige Kazuo Ishiguro, geboren in Japan maar op zijn vijfde verhuisd naar het Verenigd Koninkrijk, heeft de Nobelprijs voor Literatuur gewonnen. Het Noorse Nobelcomité roemt de schrijver voor de 'grote emotionele impact' waarmee Ishiguro 'de dieptes heeft blootgelegd onder onze illusoire verbintenis met de wereld'.
Ishiguro bereikte wereldfaam met zijn derde roman, 'The Remains of the Day', die in 1989 verscheen en waarvoor hij de prestigieuze Man Booker Prize won. Het levensverhaal van een butler op een landgoed werd later verfilmd met Anthony Hopkins in de hoofdrol.
Ook Ishiguro's dystopische sciencefictionroman 'Never Let Me Go' uit 2005 werd verfilmd.
Ishiguro volgt de Amerikaan Bob Dylan, die vorig jaar ietwat controversieel als eerste singer-songwriter de Nobelprijs voor Literatuur won.

Bron : De Tijd
Geraadpleegd op 05/10/2017
Link :https://www.tijd.be/cultuur/literat...shiguro/9939575
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2017, 10:26
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Citaat:
Orgineel gepost door Emmelie.V*rhoeven
De Japans-Britse schrijver volgt de Amerikaanse bard Bob Dylan op.

De 62-jarige Kazuo Ishiguro, geboren in Japan maar op zijn vijfde verhuisd naar het Verenigd Koninkrijk, heeft de Nobelprijs voor Literatuur gewonnen. Het Noorse Nobelcomité roemt de schrijver voor de 'grote emotionele impact' waarmee Ishiguro 'de dieptes heeft blootgelegd onder onze illusoire verbintenis met de wereld'.

Ishiguro bereikte wereldfaam met zijn derde roman, 'The Remains of the Day', die in 1989 verscheen en waarvoor hij de prestigieuze Man Booker Prize won. Het levensverhaal van een butler op een landgoed werd later verfilmd met Anthony Hopkins in de hoofdrol.Ook Ishiguro's dystopische sciencefictionroman 'Never Let Me Go' uit 2005 werd verfilmd.

Ishiguro volgt de Amerikaan Bob Dylan, die vorig jaar ietwat controversieel als eerste singer-songwriter de Nobelprijs voor Literatuur won.

Bron : De Tijd
Geraadpleegd op 05/10/2017
Link :https://www.tijd.be/cultuur/literat...shiguro/9939575


Mening: Ik denk dat wanneer je boeken verfilmd worden je een zeer goede schrijver moet zijn. Het is ook wel fijn om eens een onbekende schrijver beter te leren kennen. Zijn boeken waardoor hij de Nobelprijs won en ik hem dus heb leren kennen, spreken mij wel aan en maken me benieuwd om ze helemaal te lezen. Ik vind het wel beter dat een echte schrijver en niet zoals vorig jaar een singer-songwriter, de Nobelprijs voor literatuur kan winnen. Voor mij betekent literatuur boeken, films,... maar geen liederen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th November 2017, 18:38
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Mening: Ik denk dat wanneer je boeken verfilmd worden je een zeer goede schrijver moet zijn. Het is ook wel fijn om eens een onbekende schrijver beter te leren kennen. Zijn boeken waardoor hij de Nobelprijs won en ik hem dus heb leren kennen, spreken mij wel aan en maken me benieuwd om ze helemaal te lezen. Ik vind het wel beter dat een echte schrijver en niet zoals vorig jaar een singer-songwriter, de Nobelprijs voor literatuur kan winnen. Voor mij betekent literatuur boeken, films,... maar geen liederen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.