actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2017, 09:36
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Angry Chinese kleuterschool onder vuur: kinderen kregen injecties en pillen

Chinese kleuterschool onder vuur: kinderen kregen injecties en pillen

De Chinese politie heeft een onderzoek geopend naar een kleuterschool in Peking, omdat de peuters er systematisch zouden geïnjecteerd zijn met allerlei medicijnen. Enkele weken geleden kwam in een kinderdagverblijf in Shangai al een gelijkaardige zaak aan het licht.


Volgens de autoriteiten zouden minstens acht peuters injecties hebben gekregen met nog onbekende stoffen. Ouders vertelden aan lokale media dat ze sporen van naalden aantroffen op de armpjes van hun kinderen, waarna ze alarm sloegen. De kinderen zouden ook allerlei siroopjes en pillen hebben gekregen als ze een dutje moesten doen, en enkele ouders getuigden over mogelijk seksueel misbruik.*Kinderen die niet luisteren moesten hun kleren uitdoen of werden opgesloten in een donkere kamer”, vertelde één ouder aan lokale media.*

De politie onderzoekt de zaak en het departement onderwijs in Peking gaat alle kleuterscholen onderwerpen aan controle. Het schooltje zelf is onderdeel van de Chinese onderwijsverstrekker RYB Education, een van de grootste in het land. Die heeft zich intussen geëxcuseerd voor de zaak, maar zei daarbij wel dat er ook veel “valse beschuldigingen” de ronde doen. “Als blijkt dat er iets is fout gelopen, dan zullen we onze verantwoordelijkheid nemen.”*

Vorig jaar kwam RYB Education al eens in opspraak voor misbruik in een schooltje in de provincie Jilin. Toen belandden vier leraren in de cel. Ook daar zouden de kinderen injecties met allerlei middelen hebben gekregen.

Bron : Het Laatste Nieuws, 24/11/2017
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...illen~a9bdf5c2/

Mening : Ik kan het echt niet geloven dat er mensen zijn die zo een klein onschuldige wezentjes zo kunnen behandelen, of liever mishandelen. Ik veronderstel dat ze die kinderen medicijnen geven zodat ze goed slapen dat ze er geen last van hebben of natuurlijk om hun te bedwelmen om hen te misbruiken. Als het is om hen goed te laten slapen begrijp ik niet dat je zo een werk gaat doen als je ze eigenlijk niet kan verdragen. Deze school was één van de grootste van het land, dus zo zie je maar dat je nergens nog zeker van kan zijn. Ik vind dat er sowieso veel meer gecontroleerd moet worden op scholen en ook in sportclubs. Want nu zijn het alleen crèches en onthaalmoeders die controle krijgen. En natuurlijk is het moeilijk om deze zaken op heterdaad te betrappen maar als ze weten dat er regelmatig controle komt zal dit volgens mij ook al hard verminderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.