actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2014, 07:12
hendrik.v*ndyck hendrik.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Grobbendonk
Posts: 46
Meeste xtc-pillen in ons land zijn veel te straf

Het Belgian Early Warning System on Drugs (BEWSD) waarschuwt voor veel te straffe xtc-pillen. Dat bericht Het Belang van Limburg.
"Uit een studie die we afgelopen zomer hebben gedaan blijkt dat meer dan de helft van de xtc-tabletten 'hooggedoseerd' is", zegt Peter Blanckaert, coördinator van het BEWSD. "Gemiddeld zit er vandaag 120 mg van de actieve stof MDMA in een xtc-tablet. Dat is aanzienlijk meer dan in 2007 toen de dosis nog rond de 80 mg schommelde. We spreken van 'hooggedoseerd' als er meer dan 150 mg van de werkzame stof in zit. Maar er duiken steeds vaker pillen op met 250 mg MDMA, tot zelfs 300 mg per pil. Dat is een veel te hoge dosis."

Risico's zijn oververhitting, versnelde hartslag en vergiftiging. "Maar de kans op meer dodelijke slachtoffers is ook reëel."

De BEWSD waarschuwt ook voor de nieuwe designerdrug 4-fluoramfetamine, in het uitgaansmilieu ook gekend als 4FMP, 4-FA of Fluor. "Het effect van de drug zit tussen speed en xtc. Sommige gebruikers noemen het ook xtc light. Toch is 4-fluoramfetamine toxischer dan MDMA."

Eigen mening: Mensen moeten oppassen wat voor drugs ze juist nemen. XTC is een populaire drug onder jongeren dus vind ik het problematisch dat de drug steeds meer gevaarlijk wordt. Hoe straffer men de pillen verkoopt, hoe harder men gestaft moet worden.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-te-straf.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2014, 08:19
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Mening
Ik sluit me niet volledig aan bij de mening van Hendrik. Hij zegt dat mensen moeten oppassen met welke drug ze juist nemen. Ik denk gewoon dat de beste oplossing nog steeds is om van drugs af te blijven. Ik denk dat er meer drugspreventiecampagnes moeten komen in het middelbaar. Iedereen kent wel het verhaal dat ze in de lagere school een ex- drugsverslaafde laten langskomen om te vertellen dat je drugs absoluut niet mag nemen. Ik denk dat men beter de doelgroep jongeren van veertien tot zestien jaar informeert over drugs zodat ze er echt wel de gevolgen van inzien.
Wat de drug zelfs betreft, vind ik het best gevaarlijk. Wanneer je in aanraking komt met drugs, kan het zijn dat je niet weet dat de drug 'hooggedoseerd'. Ik denk dat mensen te weinig beseffen welke gezondheidsrisco's zo'n hooggedoseerde drug inhoudt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd October 2014, 13:51
hendrik.v*ndyck hendrik.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Grobbendonk
Posts: 46
Mening:

Ik moedig het gebruik van harddrugs zeker niet aan, integendeel. Maar er kan hard gediscussieerd worden over het gebruik van soft-drugs zoals marihuana, alcohol en tabak. Het gebruik van drugspreventies zal bij de meerderheid een positief effect hebben maar zeker niet bij iedereen. Zolang dingen illegaal zijn gaan jongeren dit ervaren als spannend en ondeugend, hierdoor zijn ze geneigd om deze drugs uit te proberen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.