actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2012, 12:21
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Sekte noemt busongeval straf van God

Sekte noemt busongeval straf van God

Een sekte verstoort misvieringen door te roepen dat het busongeval waabij 22 kinderen en 6 volwassenen stierven, een straf van God is, omdat in ons land abortus is toegelaten.


Naar aanleiding van enkele incidenten in misvieringen vermoedt de Leuvense deken Dirk De Gendt dat een sektaire beweging misbruik wil maken van het dramatische busongeval in Zwitserland.

Straf van God

"De betrokkenen roepen tijdens vieringen dat de busramp een straf van God is omdat de kerk in ons land de invoering van abortus
toegelaten heeft", aldus De Gendt, die de politie over deze feiten "geïnformeerd heeft".

"Zowel tijdens een misviering in het Leuvense als in Aarschot zijn er dit weekend mensen geweest die dergelijke dingen luidop uitgekraamd hebben.

Georchestreerd

Ook tijdens de gebedswake in de Leuvense Sint-Pieterskerk afgelopen woensdag was er iemand die opstond en in het midden van de gang het woord wou nemen. De Leuvense politie heeft dit toen door een snel optreden kunnen verhinderen. Het lijkt er dus op dat zulks georchestreerd is", aldus De Gendt.

De Leuvense deken vindt dat dergelijke dingen op dit ogenblik echt niet door de beugel kunnen en heeft de politie op de hoogte gebracht.

Ongepast

"Het dramatisch gebeuren roept al meer dan voldoende schuldvragen op. Dergelijke beweringen op dit ogenblik voor de voeten van de ouders en hulpverleners werpen is totaal ongepast en past geenszins in het mensbeeld dat wij als christenen hebben", aldus De Gendt.

Ook Het Nieuws van vtm berichtte over de incidenten, onder meer ook in de kerk van Lommel. (Belga/EE)

Bron: knack.be

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat dit te gek is voor woorden. Ik denk dan ook dat het best is als we uitspraken als deze gewoon naast ons neerleggen en verder gaan met het leven. Door aandacht te besteden aan zulke afgrijselijke uitspraken steken we steeds opnieuw in het hart van alle ouders en van de omgeving.
Ouders krijgen gewoon niet de kans om te beginnen verwerken, heel België kijkt hen namelijk op de vingers en geven ongepaste foto's van hun kinderen uit voor heel het land. Dit moet ergens stoppen.
Het is logisch dat het nieuws verteld wordt, het is dan ook een afschuwelijk voorval, maar ergens moet een grens liggen. We doen niemand plezier met het uitsmeren van leed. Het maakt het enkel nòg moeilijker voor de ouders en medeleerlingen.
Daarnaast is er ook steeds weer de schuldvraag die de kop opsteekt. Wie is de schuldige? Er is zelfs al een hele heisa geweest rond de busmaatschappij, die zogezegd de deuren moet sluiten door dit ongeluk. Hoe tragisch het hele gebeuren ook is, we mogen ons niet laten meeslepen door het beschuldigen van verschillende partijen. Het ongeval moet zeker onderzocht worden, maar soms is er gewoon geen rationele verklaring, en moeten we beseffen dat we allemaal mensen zijn, die ook fouten kunnen maken.

Wat deze sekte betreft, afvoeren die handel. Ik denk dat we ze beter negeren. Het zijn gefrustreerde mensen die een tragisch voorval willen misbruiken om een punt duidelijk te maken, en zoiets mogen we gewoon niet pikken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st March 2012, 09:04
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Inderdaad. Zo'n toestanden kunnen we beter negeren. Bij elke grote ramp die ons land treft, hoor je wel van één of andere radicale of fundamentalistische beweging. Net zoals bij het drama op Pukkelpop sprak men van een straf van God. Zoiets vind ook ik te gek voor woorden. Er zou wel anders gesproken geweest zijn als er slachtoffers van eigen huis bij zouden zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.