actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 19:53
Arne.K*zandjian Arne.K*zandjian is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 20
CIA-chef: "IS plant waarschijnlijk nog andere aanslagen"

16-11-15, 19.20u - Bron: Belga

Terreurgroep Islamitische Staat plant mogelijk nog meer aanslagen die lijken op die van Parijs. Dat heeft John Brennan, het hoofd van de Amerikaanse inlichtingendiensten CIA, vandaag verklaard in Washington.

"Ik denk dat dit niet de enige operatie is die IS aan het voorbereiden is. Ik beschouw deze aanslagen zeker niet als een geïsoleerd geval", aldus Brennan.

IS "wordt er niet gelukkig van zijn moorddadige activiteiten te beperken tot Irak en Syrië en lokale franchises op te zetten in het Midden-Oosten, Zuidoost-Azië en Afrika, maar heeft ook een programma op poten gezet met buitenlandse operaties, dat nu met dodelijke resultaten wordt uitgevoerd", zegt de CIA-chef nog. "De veiligheids- en inlichtingendiensten werken momenteel hard om te zien wat ze kunnen doen."

De Amerikaanse president Barack Obama verklaarde vandaag nog dat de VS niet over "specifieke" informatie beschikten over mogelijke jihadistische aanslagen in Parijs.

Ook de Franse premier Manuel Valls verklaarde maandag dat Frankrijk en Europa zich moeten voorbereiden op nieuwe aanslagen. Zijn Britse collega David Cameron meldde dan weer dat de aanslagen van vrijdag in Parijs, ook in het Verenigd Koninkrijk hadden kunnen plaatsvinden. De afgelopen zes maanden werden in het land al zes aanslagen verijdeld, zei hij.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/c...lagen-b74087d6/

Eigen mening:
Wat ik eerst en vooral niet snap is wat de bedoeling van IS is. Is dit gewoon puur om ons bang te maken of zit hier een echte serieuze reden achter. Ze maken inderdaad de gewone bevolking bang maar de wereldtop wordt alleen nog maar bozer denk ik. Het gaat niet lang meer duren of ze gaan het zich hard beklagen met wat ze begonnen zijn. Al die aanslagen gewoon voor een geloof. Dat is echt wel heel erg. Ik denk niet dat er een God bestaat die wilt dat men andere mensen dood. Als er een God bestaat die dat wil moeten ze alleen zichzelf maar opofferen hoor. Dan moeten ze niet onschuldige mensen erbij gaan betrekken. Ik hoop in ieder geval wel dat we alle of toch zeker heel veel van zo'n aanslagen worden vermeden voor dat er nog meer onschuldige mensen vermoordt worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.