actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2014, 08:46
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
China wil tabaksindustrie aan banden leggen

China wil tabaksindustrie aan banden leggen

In China wordt de tabaksindustrie mogelijk aan banden gelegd. Reclame voor tabaksproducten, roken in openbare ruimtes en roken in bepaalde buitenplaatsen wordt mogelijk verboden. Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat de regering maandag publiceerde, meldde het Chinese persbureau Xinhua.

In China wordt de tabaksindustrie mogelijk aan banden gelegd. Reclame voor tabaksproducten, roken in openbare ruimtes en roken in bepaalde buitenplaatsen wordt mogelijk verboden. Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat de regering maandag publiceerde, meldde het Chinese persbureau Xinhua.

China is met 300 miljoen rokers de grootste markt voor de tabaksindustrie. Het strenge wetsvoorstel voorziet ook in een verbod op het sponsoren van tabaksproducten en bepaalde scènes uit televisieseries en films waarin wordt gerookt.

Hoewel steeds minder Chinezen hoogwaardige tabaksproducten zijn gaan gebruiken, zijn er juist meer mensen producten van minder goede kwaliteit gaan roken.

Laks
Volgens experts is de regering laks geweest met het invoeren van strenge regels en zijn lokale overheden sterk afhankelijk van belastinginkomsten uit de tabaksindustrie.

Behalve de grootste markt van afnemers is China ook de grootste producent van tabak ter wereld.

Bron: De Morgen, Dinsdag 25/11/2014
http://www.demorgen.be/buitenland/c...eggen-a2131372/

Eigen mening:
Dit vind ik een zeer goed idee. Het is een goede stap in de richting om sigaretten uit de wereld te halen. In één van mijn vorige posts ging het er nog om dat er heel veel mensen doodgaan aan longkanker, en dit komt in de meeste gevallen door te roken.(http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=52401)
Voor vele mensen is het heel moeilijk om te stoppen met roken, maar door zulke wetvoorstellen wordt het volgens mij wel iets gemakkelijker om te stoppen met roken omdat ze al niet meer in bepaalde buitenplaatsen mogen roken. Ik hoop dat dit wetvoorstel er komt en dat het zich ook verspreid naar andere landen want ik vind het aantal doden aan longkanker zeer betreurend, en dit allemaal door sigaretten.

Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 25th November 2014 om 08:51.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2014, 10:27
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Ik persoonlijk rook niet, dus of ze tabak nu verbieden of niet laat mij als persoon koud. Toch denk ik dat dit een onmogelijke opdracht is.

Ergens is het goed dat een verslaving als deze legaal is, zodat het gecontroleerd kan worden. Ook is dit voor landen een bron van inkomsten, omdat ze hier veel belastingen op kunnen heffen. Daarnaast denk ik ook dat wanneer tabak verboden wordt, mensen alles zullen doen om er toch aan te geraken. Op deze manier zullen illegale handelswijzen ontstaan. Dit is nog gevaarlijker voor het welzijn en de veiligheid van de mens.

Ik denk dat er over deze beslissing dus goed moet worden nagedacht. Maar begrijp me niet verkeerd, voor mij part verbieden ze tabak, ik zal er als persoon niet van wakker liggen. Ik zeg alleen dat we ook voor - en nadelen op wereldvlak moeten afwegen.

Laatst aangepast door R*bin.Claesen : 25th November 2014 om 10:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.