actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 14:09
sven.s*ets sven.s*ets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 19
Douane onderschept geneesmiddelen gemaakt van dode baby’s

De douane in Zuid-Korea heeft duizenden poedercapsules onderschept die resten van dode baby’s bleken te bevatten. De zogezegde geneesmiddelen waren gemaakt in het noordoosten van China en zouden bepaalde ziektes kunnen bestrijden.

Volgens de douane waren de capsules gemaakt door lichamen van dode baby’s of foetussen in stukken te knippen en te laten drogen op een kachel. De verdroogde ledematen werden vervolgens fijngemalen tot poeder. De plaatselijke ambtenaren weigeren te zeggen waar de dode baby’s vandaan kwamen of wie de capsules gemaakt heeft, maar melden dat er sinds augustus al 17.450 capsules zijn ontdekt.

De smokkelaars waren naar verluidt niet op de hoogte van de gruwelijke inhoud van hun smokkelwaar. Zij dachten dat ze poeder vervoerden om energiedrankjes mee te maken. De Zuid-Koreaanse douane werd vorig jaar al getipt over de vreemde praktijken. Toch is er nog geen enkele klacht gekomen van mensen die ziek werden na inname van de pillen.

Dit verscheen 2 november 2015 om 20:26u op de site van het nieuwsblad.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...ampaign=seeding

Waar zijn we mee bezig? Dode baby's in medicijnen? Wel ik ben nu wel eens benieuwd waarvoor deze medicijnen moeten dienen, welke ziektes deze gaan oplossen. De mens lijkt me nu niet echt een een geneesmiddel voor kwalen of ziektes. Dat dit illegaal is dat kan ik best verstaan en hierdoor dus ook tegengehouden is door de douane, maar waar ik met mijn verstand niet bij kan is dat er al van deze pillen zijn verkocht voor inname, zoals het artikel zelf vermeld zijn er nog geen zieken gevallen maar dan vraag ik me af of er al wel mensen van zijn genezen. Ik ga in ieder geval wel de bijsluiter tegenwoordig dubbel checken vooraleer ik nog eens een medicijn inneem.

Laatst aangepast door sven.s*ets : 3rd November 2015 om 16:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.