actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 19:30
sven.s*ets sven.s*ets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 19
Abaaoud keerde terug naar plaats aanslagen en wilde zich opblazen in La Défense

Twee bomvesten en automatisch pistool gevonden in appartement Saint-Denis

In het appartement in Saint-Denis dat vorige week belegerd werd door de Franse politie zijn twee bomvesten en een automatisch pistool gevonden. Dat heeft de Parijse procureur gezegd, meldt persagentschap Reuters.

De procureur bevestigde ook dat de Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud, een van de terroristen die om het leven kwam bij de belegering van het appartement in Saint-Denis, een aanval plande op het Parijse zakendistrict La Défense.

De Parijse procureur stelde ook dat Jawad Bendaoud, de man die zijn appartement in Saint-Denis ter beschikking stelde aan Abaaoud, wel moest weten dat hij hulp verleende aan een terroristische groep.

De man heeft altijd beweerd dat hij niet op de hoogte was dat hij zijn appartement openstelde voor terroristen.

Dadelijk meer info.

Abaaoud keerde terug naar plaats aanslagen en wilde zich opblazen in La Défense

Abdelhamid Abaaoud was van plan om zich de week na de grootschalige aanslagen in Parijs te laten exploderen bij een nieuwe aanslag in de zakenwijk La Défense. Uit het gerechtelijk onderzoek is bovendien gebleken dat de terrorist op de avond van de aanslagen nog is teruggekeerd naar de plaats van delict.

De Belgisch-Marokkaanse jihadi werd op 18 november gedood tijdens een inval van de politie in een appartement in de Parijse voorstad Saint-Denis, waar hij zich verschool. In de flat werden twee bomvesten en een automatisch pistool aangetroffen.

Volgens procureur Molins ontdekte de politie dat Abaaoud "na de aanslagen nog dezelfde avond is teruggekeerd naar de plaats van delict". De terrorist was in de buurt toen de politie de situatie in concertzaal Bataclan onder controle probeerde te krijgen. Dat blijkt uit het feit dat zijn gsm-signaal werd getraceerd vlakbij de Bataclan en in naburige arrondissementen waar de aanslagen plaatsvonden.

Abaaoud was van plan om zich op woensdag 18 of donderdag 19 november samen met een kompaan te laten exploderen in La Défense. Die kompaan blies zich uiteindelijk op tijdens de belegering door de politie van het appartement in Saint-Denis.

De Parijse procureur stelde ook dat Jawad Bendaoud, de man die zijn appartement in Saint-Denis ter beschikking stelde aan Abaaoud, wel moest weten dat hij hulp verleende aan een terroristische groep.

De man heeft altijd beweerd dat hij niet op de hoogte was dat hij zijn appartement openstelde voor terroristen.

Bij de aanslagen kwamen 130 onschuldige burgers om het leven en vielen 350 gewonden.

Deze artikels verschenen op 24 november 2015 om 18.57u op de site van de morgen.
http://www.demorgen.be/buitenland/t...denis-b120595e/

Aanslagen, aanslagen en aanslagen... meer hoor je de laatste tijd niet meer in het nieuws. Hoewel dit wel iets nieuws is, lijkt mij... iemand dat opnieuw een aanslag gaat plegen in Parijs, daar moet je lef voor hebben lijkt mij. Maar hoe de media dit nieuws weer meteen verkondigd vind ik er wel wat over. Toek ik het artikel ontdekte wisten ze nog niet volgens mij of het waar was en of niet. 'Dadelijk meer info' klonk het in het artikel. Dit kan je toch niet maken als krant ? Info verkondigen waar je nog meer dan de helft van te weten moet komen... Dan vraag ik me af, wat is er nog waar en waar zijn we tegenwoordig mee bezig.

Laatst aangepast door sven.s*ets : 24th November 2015 om 22:06.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.