actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2012, 09:33
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Betaalt u instapkosten bij de bakker?

Betaalt u instapkosten bij de bakker? En transportkosten in de supermarkt? In een opmerkelijke reclamecampagne steekt Deutsche Bank de draak met allerlei extra kosten die sommige banken de klant aanrekenen.

In een filmpje dat met een verborgen camera lijkt te zijn opgenomen, zien we hoe klanten eerst verbaasd, en daarna verbouwereerd reageren als blijkt dat ze bij de bakker 'instapkosten' moeten betalen om de winkel binnen te komen.

In een tweede spotje moet een klant aan de kassa van de supermarkt allerle extra kosten betalen. Uiteindelijk stapt de klant zonder haar aankopen naar buiten.

Waarom zou u als consument allerhande bijkomende kosten moeten betalen bij een bank?, vraagt Deutsche Bank aan het eind van de spotjes. 'Van uw bakker of supermarkt zou u het niet aanvaarden.'

De reclamecampagne is van de hand van De Mortierbrigade.

http://www.youtube.com/watch?featur...d&v=5ZWcmNicKCA

http://www.youtube.com/watch?featur...d&v=NTzSoczVTfo

Bron: De Standaard

Mijn mening:
De filmpjes zijn geweldig vind ik. Ze tonen in een andere situatie waarvoor wij eigenlijk allemaal moeten betalen. Als je het zo bekijkt zijn het inderdaad allemaal nutteloze kosten, die de banken aanrekenen om hun winsten alleen nog maar te vergroten. Pas stond ik ook versteld van het feit dat banken gaan bekijken hoe ze de crisis kunnen doorrekenen aan hun klanten. Men mag mij veel proberen te verkopen, maar dat gaat toch niet pakken. De banken zijn mee verantwoordelijk voor de problemen waarin we nu zitten. We moeten allemaal al torenhoge belastingen gaan betalen door de banken en dan willen ze nog eens de gewone man extra laten betalen? Een herziening van hun eigen lonen zou meer geplaatst zijn denk ik. Geert Hoste maakte ooit ook de vergelijking met thuisbankieren. Daar moet je ook extra voor betalen. Als je zelf brood bakt thuis, komt de bakker in je dorp toch ook geen geld ophalen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th January 2012, 15:49
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Zeer sterke marketingcampagne als je het mij vraagt!
Ik hoop dat ze dit ook op televisie gaan tonen als reclamespotjes? Want dat zou toch wel een effect kunnen hebben op het 'kosten-aanrekengedrag' van banken.

Los daarvan: Ik zag op 31 december ook allerlei kosten verschijnen op 1 van de rekeningen die ik online beheer. Ik heb dan toch maar eens een mailtje gestuurd om te vragen waarvoor al die kosten dan staan. Ik kreeg wel een vriendelijke uitleg terug. Dat is toch al iets hé.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th January 2012, 16:20
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Dit is simpelweg geniaal en drukt de mensen met hun neus op de feiten. Al jaar en dag worden er door de grootbanken allerlei kosten aangerekend waarvan de meeste mensen nog niet eens weten waarvoor, maar aangezien de banken hier niet erg duidelijk en transparant over zijn is dit natuurlijk niet verwonderlijk.

Wat de uitleg ook mag zijn van die banken, geloof het niet. Kosten hier, kosten daar... waarom rekenen kleinbanken (Argenta, Rabobank) deze kosten dan niet aan? Ik vraag me af of zelfs de grootbanken hier een antwoord op kunnen geven. Daarmee bedoel ik natuurlijk een eerlijk antwoord.

Ik hoop net zoals Believing Bart dat deze filmpjes getoond zullen worden als reclamespotjes waarna er meteen een reclamespot achterkomt voor Argenta, Deutsche Bank of Rabobank waar deze kosten helemaal niet worden doorgerekend naar de klant.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th January 2012, 10:09
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Goh, Jasper je brengt me op ideeën. Het zou toch wel een sterke spot zijn mocht het inderdaad niet gevolgd worden door reclame voor Deutsche bank, Rabobank of ..., maar door reclame voor hen allemaal! Als enkele kleine banken dit SAMEN zouden doen, dan zou het echt als een front overkomen. Al vrees is uiteraard dat de bedenker van dit spotje vooral zelf met de pluimen (lees: klanten) zal willen gaan lopen...

Waarmee dan duidelijk zal worden dat het bij de kleine banken ook maar louter om klanten draait, niet zo zeer om de principes (waarover ze reclame maken)...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th January 2012, 14:37
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Een gezamenlijke reclamespot voor de kleinbanken zou al een pak effectiever zijn. Samen staan ze sterk(er) en als front tegen de grootbanken zullen ze al veel meer kunnen bereiken.

Een bank is en blijft nu eenmaal een bank en lokt klanten om te streven naar een zo hoog mogelijke winst. Persoonlijk gun ik het de kleinbanken veel meer. Verschillende grootbanken hebben al meerdere malen bewezen dat ze niet op een verantwoorde manier kunnen omgaan met het geld van hun klanten. Daarbovenop komt nog eens dat diezelfde onverantwoorde banken (bankiers) ons nu bedanken voor het in 2008 gekregen belastingsgeld door nu extra kosten door te rekenen naar de klant – het moet maar kunnen.

Bovendien gaan mensen speciaal naar winkels omdat bepaalde goederen daar net iets goedkoper zijn vergeleken met een andere winkel, of er wordt getankt bij een tankstation dat net een paar cent goedkoper (minder duur) is per liter dan concurrerende tankstations.
Net daarom vind ik het zo vreemd dat er zoveel mensen al jaar en dag bij dezelfde bank zitten en onnodige kosten blijven betalen, terwijl er voldoende andere banken zijn waar je beter voorwaarden kan krijgen.
Begrijpe wie begrijpen kan.

Een sterk tegenargument van mensen die bij een grootbank zitten heb ik nog niet gehoord, maar dat verbaast me allesbehalve.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.