actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2008, 19:34
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 78
Happy hours afschaffen?

Bron: Knack nr.42

Persoonlijk vind ik de argumenten VOOR de afschaffing van het happy hour het sterkst: het verlaagt de drempel tot alcoholconsumptie, vooral jongeren maken hier gebruik van (beperkt budget),...

Enkele argumenten van de contrakant:

'Probleemgedrag door overmatig alcoholgebruik wordt niet gecreëerd door happy hours'

Ik denk dat dit er wél mee te maken heeft: jongeren hebben een beperkt budget en proberen op dat ene uur zo veel mogelijk te drinken (met alle gevolgen van dien).

'Het effect van het afschaffen van happy hours is verwaarloosbaar.'

Happy hours trekken volk aan en ik denk dat het effect goed voelbaar zal zijn bij cafébazen: er zijn mensen die speciaal vroeg op café of naar een fuif gaan om te kunnen profiteren van het happy hour.
En ik kan nooit geloven dat slechts één procent van de Vlaamse cafés een happy hour organiseert, of deze cafés zouden toevallig allemaal bij mij in de buurt moeten zijn....
Ook fuiven en discotheken organiseren maar al te graag happy hours; zo ken ik een discotheek die er zelfs twee organiseert: van 11 tot 12 om volk te lokken en van 5 tot 6 om het volk te laten blijven....
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2008, 17:01
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Happy-hours mogen voor mij blijven bestaan. Voor mezelf is het al lang geleden dat ik er nog één gehad heb.
Maar vroeger ging ik wel eens een uurtje vroeger naar de fuif om nog mee te kunnen geniet van een happy hour.
Er zijn inderdaad mensen die teveel op korte tijd gaan drinken, maar daar kunnen de organisatoren weinig aan veranderen. Maar zo zijn er bij elk ding wel mensen die het voor iedereen kunnen verpesten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th October 2008, 18:30
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Ik drink nooit alcohol dus voor mij heeft een happy hour geen enkele meerwaarde op een fuif of café. Maar ik weet dat vrienden van mij wel speciaal vroeger naar een fuif gaan omdat er een vat of happy hour is. Dan proberen ze zo veel mogelijk pinten te incasseren zodat ze de rest van de avond kunnen teren op wat ze gedronken hebben.

Ik zou happy hours niet afschaffen, wel aanpassen. Enkel happy hours voor non-alcoholische drank. Dat kan enkel een gunstig effect hebben, bovendien kan ik dan eens een goedkoop avondje feesten!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th October 2008, 18:38
kizzer kizzer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: berlaar
Posts: 37
Enerzijds kan ik begrijpen waarom het afschaffen van happy hours een goed idee kan zijn. Jongeren willen inderdaad zo veel mogelijk drinken op een zo kort mogelijke tijd, voor zo weinig mogelijk geld. Het is wel zo dat ik denk dat dit fenomeen ook bestaat buiten de happy hours. Anderzijds denk ik dat happy hours wel kunnen helpen om mensen op een vroeger uur het huis uit te lokken. Ik werk zelf in een café in het weekend om een centje bij te verdienen, en om 19 uur valt alles stil. Het begint pas opnieuw vol te lopen tussen 23 en 24 uur. Mensen vertrekken steeds later om uit te gaan en komen later thuis. Ik zou het persoonlijk zelf veel leuker vinden als we om 19 uur al een stapje in de wereld kunnen gaan zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.