actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 11:17
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Sinksenfoor dan toch op de Gedempte Zuiderdokken

Sinksenfoor dan toch op de Gedempte Zuiderdokken
06/05/13, 08u12 − Bron: Gazet Van Antwerpen

© vmma.
De Antwerpse Sinksenfoor gaat dit jaar alsnog door op de Gedempte Zuiderdokken en verhuist dus niet naar de Scheldekaaien. Dat staat te lezen op de website van de Sinksenfoor. Het nieuws wordt bevestigd binnen het Antwerpse stadsbestuur. Dat geeft later op de dag een persconferentie over de hele zaak.

Enkele weken geleden had de rechter in kort geding na een klacht van een handvol buurtbewoners geoordeeld dat de Sinksenfoor dit jaar niet mag doorgaan op de Gedempte Zuiderdokken, aangezien die locatie "parkgebied" als bestemming heeft en een wijziging daarvan in het Gemeentelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) onlangs door de Raad van State was geschorst. De stad kwam vervolgens met een plan B op de proppen waarbij de foor voor zeker één editie naar de nabije Scheldekaaien zou verhuizen.

Ook daar waren de omwonenden echter niet opgezet met de komst van de zes weken durende kermis, waardoor er opnieuw een rechtszaak dreigde. Stad, omwonenden en foorkramers zaten de voorbije week meermaals rond de tafel en afgelopen weekend leek er een akkoord in de maak rond onder meer maatregelen tegen overlast en het erkennen van de eenmaligheid van de verhuis. Die verhuis komt er nu dus echter toch niet; de Sinksenfoor zal als vanouds doorgaan op de Gedempte Zuiderdokken.

Het stadsbestuur licht de beslissing deze namiddag toe op een persconferentie. Welke de juridische gevolgen kunnen zijn, is niet meteen duidelijk.

Bron: De Morgen, 06/05/13, http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...derdokken.dhtml

Persoonlijke mening

Ik vind het van beide partijen een beetje belachelijk dat ze er zoveel heisa rond maken. Mensen worden minder verdraagzaam met de tijd, heb ik zo de indruk. Sinksenfoor is één maal per jaar en is zowel op sociaal vlak als op economisch vlak een geweldige periode voor Stad Antwerpen. Ik kan me voorstellen dat het voor de bewoners veel lawaai en slapeloze nachten veroorzaakt, maar dat weet je toch als je daar gaat wonen. Als je daar gaat wonen, weet je dat het één maal per jaar Sinksenfoor is en dat je dan veel lawaai in de buurt gaat hebben. Ik vind dat je daar dan moet tegen kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.