actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2013, 11:59
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
Internationale klimaattop: ‘Samen winnen, of verliezen’

Internationale klimaattop: ‘Samen winnen, of verliezen’

In de Poolse hoofdstad Warschau is maandagochtend de negentiende internationale klimaattop van start gegaan. Meer dan 190 landen zijn vertegenwoordigd. De top van de Verenigde Naties, die duurt tot 22 november, zou een belangrijke stap moeten zijn in de richting van een nieuw klimaatakkoord in Parijs in 2015.

Het akkoord van 2015 moet alle landen engageren om hun uitstoot te verminderen, waaronder China en de Verenigde Staten, de twee grootste CO2-uitstoters ter wereld. Momenteel zijn enkel de de geïndustrialiseerde landen onder het Kyoto-protocol geëngageerd. Het is ook de bedoeling om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Bij de start van de conferentie vestigde Christiana Figueres, klimaatverantwoordelijke van de VN, de aandacht op orkaan Haiyan, die het voorbije weekend een spoor van vernieling trok op de Filipijnen. ‘Het is een realiteit die ons moet doen nadenken over de klimaatverandering’, zei Figueres.

‘Wat vandaag een belangrijke rol speelt, is geen spel’, aldus Figueres, die alludeerde op het stadion van Warschau waar de klimaatconferentie plaatsvindt. ‘Er zijn geen twee ploegen, maar de voltallige mensheid. Er is geen winnaar of verliezer. We moeten allemaal samen winnen, of verliezen.’

Bron: De standaard, 11/11/2013 (11u25), http://www.standaard.be/cnt/dmf20131111_00832123

Mening:
Persoonlijk vind ik echt wel dat er iets moet gebeuren aan de opwarming. Daarom hoop ik dat er deze keer echt iets gaat veranderen want vorige jaren heb ik hier niet veel van gemerkt. Natuurlijk wanneer men een actie gaat ondernemen moeten alle landen wel meedoen, ik denk niet dat het anders veel nut gaat hebben. Als de grootste verbruikers (China en Verenigde Staten) al mee doen, gaan er denk ik veel meer landen meedoen. Wanneer China en de Verenigde Staten meedoen is er denk ik al een pak minder verbruik.
De reden waarom ze niet zouden meedoen is denk ik omdat ze zelf nog niet veel hebben ondervonden van de klimaatopwarming. Op dat gebied denk ik dat mensen wat egoïstisch zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.