actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 21:00
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Carrefour roept kippenchipolata terug wegens mogelijke salmonella

10/11/2015

Wegens de mogelijke aanwezigheid van salmonella heeft het bedrijf Lammens uit voorzorg een lot kippenchipolata uit de handel genomen. Het product is verkocht in de beenhouwerij afdeling van enkele Carrefour winkels in België, meldt de supermarktketen dinsdag in een persbericht.

Het betreft kippenchipolata van circa 300 gram, met lotnummer 3630 (EAN: 2726412000000) en vervaldatum 12/11/2015.

De producten zijn uit de handel gehaald. Voor de terugroepactie zijn echter een aantal producten verkocht. “Consumenten die bovenstaande producten in hun bezit hebben worden gevraagd om ze niet te consumeren en ze terug te brengen naar hun verkooppunt, waar ze terugbetaald zullen worden”, stelt Carrefour.

De mogelijke symptomen van een salmonellabesmetting zijn buikkrampen en diarree, vaak vergezeld van koorts. De symptomen doen zich meestal voor binnen de 12 tot 72 uur na de besmetting. De symptomen kunnen ernstiger zijn bij jonge kinderen, zwangere vrouwen, oudere personen of personen met een verminderde immuniteit, luidt het.

Personen die de bovengemelde producten hebben geconsumeerd en die deze symptomen vertonen, worden verzocht hun geneesheer te raadplegen en hem op de hoogte te brengen van deze consumptie.

bron: De Standaard

Eigen mening: Een lot kippenchipolata is wegens de mogelijke aanwezigheid van het bacterie salmonella uit de handel genomen. Dit vond slechts plaats in enkele winkels van winkelketen Carrefour.
In de eerste plaats vind ik het nog altijd verontrustend dat er in deze tijd nog steeds mogelijk besmet voedsel in de supermarkten komt te liggen. Ik begrijp ook dat de voedselinspectie niet élk stuk vlees uit een supermarkt kan controleren. Toch wil ik hier niet mee aantonen dat we minder voorzichtig moeten zijn. We moeten maar eens de bel gaan laten rinkelen bij de voedselinspectie me dunkt. Salmonella is een gevaarlijke bacterie. Dat dit nog in vlees voorkomt en in een winkel verkocht wordt schrok me wel. Tot slot hoop ik dat niemand besmet is geraakt en dat dit voorval niet frequent meer opduikt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.