actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 16:08
Matthias.N*lten Matthias.N*lten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Beerse
Posts: 2
Houtkachel zorgt voor meer fijn stof dan dieselwagen

Houtkachel zorgt voor meer fijn stof dan dieselwagen

Wanneer het om de uitstoot van fijn stof gaat, wordt er meestal gesproken over vervuilende dieselwagens. Toch zorgen open haarden, houtkachels en kampvuren voor veel meer fijn stof. Dat schrijft De Standaard.
Professor chemie aan de UAntwerpen Willy Maenhaut stelt voor om hout stoken te verbieden wanneer het smogalarm geldt. Het verkeer beperken volstaat volgens de prof niet. Ook uit cijfers van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) blijkt dat uitstoot van huishoudens, door houtverbranding, het meeste fijn stof uitstoten. Het verkeer komt pas op de tweede plaats.

Bron: Gazet van Antwerpen
Mening: Mijn mening over dit artikel is dat ik akkoord ga met het verbieden van hout stoken wanneer het smogalarm geldt. Als het zo is dat houtverbranding het meeste fijne stof uitstoten is het vanzelfsprekend dat dit niet meer mag maar men moet dan ook nog wel het verkeer beperken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd December 2013, 18:36
Wannes.Daems Wannes.Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 32
Ik begrijp de professor dat hij het stoken wil verbieden tijdens het smogalarm. Als je tijdens het smogalarm stookt breng je namelijk je eigen veiligheid in gevaar. Maar de echte oorzaak van dit smogalarm ligt sowieso meer aan de miljoenen dieselwagens dan aan de in vergelijking enkele kampvuurtjes. Ik denk dat ze beter eerst iets aan de echte oorzaak doen dan direct dingen beginnen te verbieden. Wie wil er nu niet de stoof aansteken als het ijskoud is buiten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.