actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2013, 15:53
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
"FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten"

"FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten"

De FBI kan de camera van een laptop of andere computer met behulp van malware aanzetten zonder dat het lampje gaat branden. Dat zegt de voormalig adjunct-directeur van de technologische afdeling tegen The Washington Post.

De Amerikaanse geheime dienst werkt veel met simpele phishing-aanvallen, waarbij verdachten worden verleid om op een link in een e-mail te klikken. Als dat gebeurt, wordt de malware gedownload van een FBI-computer in Quantico. Meestal worden verdachten pas op de hoogte gesteld nadat het bewijsmateriaal is verzameld.

Op deze manier is de FBI al jaren in staat om stiekem opnames te maken met een camera van een computer, stelt oud-medewerker Marcus Thomas. Hoe vaak dat precies voorkomt, is niet duidelijk. De techniek zou echter vooral worden gebruikt in zaken rond terrorisme en 'zeer ernstige' criminele activiteiten.

Bron: De Morgen, 8/12/2013 (14u25)
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...aanzetten.dhtml

Mening:
Van de ene kant vind ik het schandalig dat ze dit zomaar kunnen doen. Het is schending van de privacy. Langs de andere kant als ze het alleen bij criminele en terroristen doen is dit wel te begrijpen.
Dan stel ik me er de vraag weer bij, wanneer weten ze dat het over een zeer ernstige crimineel is of een terrorist? Mogen ze deze gegevens zomaar gebruiken voor hun onderzoek?
Als ze je webcam kunnen opzetten zonder dat het lampje brandt hebben ze eigenlijk al je hele computer of laptop gehackt zou ik dan denken. Dan kunnen ze toch al de hele computer of laptop onderzoeken op verdachte zaken. Je gaat me niet zeggen dat men als men de webcam kan kraken men niet de documenten en bezoeken van sites kan zien.

Laatst aangepast door I*e Voordeckers : 8th December 2013 om 16:04.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2013, 20:05
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat de FBI dit kan doen. De technologie maakt het net iets makkelijker om iemand op te sporen. Ik stel me toch de meeste vragen bij de privacy van elke burger. Als verdachten misleid worden om op een link te klikken, wordt hun privacy eveneens geschonden. Dit is ook het geval als ze dan toch niet schuldig blijken te zijn. Zoals I*e al zei, kan er hier misbruik van gemaakt worden en het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dit zou gebeuren. Hoe ver kan men hier dan ook in gaan? Ze zullen het wel willen gebruiken met de beste bedoelingen, maar ik denk ook dat niet iedereen die heeft. Ik heb eens van een vriendin gehoord dat het wel vaker gebeurt dat iemands webcam plots aanstaat. Het lijkt me dan ook logisch dat niet enkel de FBI deze mogelijkheid geniet, maar ook hackers met andere intenties.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.