actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2016, 17:45
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Angry Magnette: "We hadden wat meer tijd nodig"

Waals minister-president Paul Magnette (PS) reageert wat verbouwereerd nu de Canadese minister van Handel de CETA-onderhandelingstafel heeft verlaten. Hij houdt vol dat er vooruitgang mogelijk was over de grond van de zaak, maar stelt vast dat het voor de Canadezen blijkbaar niet genoeg opschoot.
"Over de grond van de zaak kunnen we zeggen dat vooruitgang echt mogelijk was", zegt Magnette nadat de Canadese minister van Handel Chrystia Freeland ontgoocheld de onderhandelingstafel in Namen heeft verlaten. "Het is echter over het tijdschema dat er een duidelijk probleem was."

"Ik begrijp dat dit wat lang was voor Canada na zeven jaar onderhandelen", geeft Magnette toe, "maar wij zijn pas sinds vijftien dagen bij dit dossier betrokken. Ik kan het Waals Parlement onmogelijk vragen om vandaag of morgen een beslissing te nemen."

Desondanks moet de Waalse minister-president zich neerleggen bij de gang van zaken. "Meer tijd was blijkbaar niet nodig voor onze Canadese partners. Ik betreur dat, maar ik wil ook benadrukken dat we hartelijk en constructief hebben samengewerkt. Ik blijf bereid tot overleg."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/p...7?eid=1.2799384

Eigen mening: Geen woorden voor. Magnette heeft België weer eens te schande gezet. Hij is een onbekwame gek. Vlaanderen wordt mee erin gesleurd. Ik begrijp Canada in hun boosheid en onbegrip. Ik excuseer mij in naam van Wallonië, belgië en heel Europa aan Canada. Dat land is zo geduldig, toegeeflijk en overeenstemmend. De Canadezen worden gewoon aan de kant geschoven op een achterlijke, achterbakse manier. Ik weet niet wat Magnette bezielt. In mijn ogen is hij de verpersoonlijking van de duivel en heeft zijn doctoraat in onkunde meer dan verdiend.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.