actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2013, 23:03
Gert-Jan.v*nGijsel Gert-Jan.v*nGijsel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Stonehenge wordt eindelijk volwaardige toeristische attractie

Nadat decennialang de miljoenen bezoekers (gelukkig niet tegelijkertijd) in een schamel ingericht bezoekerscentrum werden gepropt, wil de Britse overheid zijn ruim 4.500 jaar oude trots aan de
moderne marketingtechnieken onderwerpen.

Nabij de stenen van Stonehenge, in het graafschap Wiltshire, is een nieuw bezoekerscentrum geopend waar de toeristen zich uitgebreid over het raadselachtige monument kunnen buigen. De planning voor het gebouw duurde een oertijd; vorig jaar werd met de bouw begonnen.

Het centrum maakt deel uit van een 27 miljoen pond (32 miljoen euro) dure ontwikkeling van de site; onder andere een nabije autoweg met enorm druk verkeer wordt gesloten en het landschap rondom de voormalige verzamelplaats voor druďden wordt in eer hersteld.

Jaarlijks krijgt Stonehenge zo'n miljoen bezoekers over de figuurlijke vloer. Het stenencomplex weegt in totaal 25 ton. (Belga/MS)

bron: http://weekend.knack.be/lifestyle/r...926.htm#photo-3

Mening: Enerzijds goed dat dit monument eindelijk een degelijk bezoekerscentrum krijgt omdat dit dan voor educatieve doeleinden kan worden gebruikt (als het een degelijk centrum wordt natuurlijk). De herstelling van de omgeving van Stonehenge, waaronder de sluiting van de drukke nabijgelegen weg valt, vind ik ook zeer goed nieuws omdat je zo'n monument toch een beetje in zijn context moet kunnen zien. Voorbijscheurende vrachtwagens doen hier afbreuk aan.
Hoewel sommigen misschien denken dat ook dat bezoekerscentrum afbreuk zou doen aan de omgeving van stonehenge (iets wat ik eerst ook vreesde) is het denk ik toch onvermijdelijk dat hier toeristen van over heel de wereld naartoe gaan willen komen. Als dat zo is kan je ze beter goed ontvangen en informeren, en bovendien wordt het geld na terugverdiening van het centrum (hopelijk) gebruikt om meer onderzoek naar de prehistorie te financieren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2013, 16:04
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Zolang Stonehenge wordt behandeld als een waardige bezienswaardigheid, zoals de grotschilderingen en piramiden, ben ik akkoord met Gert-Jan. Ik hoop dat ze geen Mysterieuze Eftelingachtig trekpleister ervan maken. Het geld moet naar verder onderzoek van de Prehistorie gaan, De Prehistorie is nog niet ontdekt en onze cultuur bewaren en beschermen is onze eerste taak in geschiedenis !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.