actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2016, 16:13
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
Trump benoemt allereerste vrouw in zijn kabinet

Donald Trump heeft nu ook een eerste vrouw in zijn kabinet. De verkozen president van de Verenigde Staten is volop bezig met het zoeken van geschikte kandidaten voor een hele reeks functies en vroeg aan de gouverneur van South Carolina Nikki Haley (44) om de Amerikaanse ambassadeur te worden bij de Verenigde Naties (VN).Nikki Haley heeft toegezegd. De Republikeinse gouverneur is aan haar tweede termijn bezig. Ze werkte tot nog toe vooral rond handel en arbeid en zou weinig ervaring hebben met buitenlands beleid. Haar visies - onder meer op het leger en binnenlandse veiligheid - zouden aansluiten bij de meer traditionele lijn van de partij.

Indisch
Haley - die de dochter is van Indische immigranten - liet zich eerder kritisch uit over Trump. Ze zat tijdens de Republikeinse voorverkiezingen eerst in het kamp van Marco Rubio, en toen die opgaf in dat van Ted Cruz. Na de jaarlijkse State of the Union van president Barack Obama suggereerde ze in een videoboodschap dat Trump een bedreiging was voor "de droom die Amerika is". En tijdens de Republikeinse voorverkiezingen liet ze zich ontvallen dat hij "alles is wat een gouverneur liever niet ziet in een president". Pas in oktober keerde ze haar kar een beetje en zei ze openlijk dat ze voor Trump zou stemmen, "hoewel ik geen fan ben".

Trump zelf zei in januari nog over Haley dat haar standpunt over migratie "zwak" was.

Afkeer
Maar toen Haley vorige week Trump ontmoette, verklaarde ze aan de pers dat ze nooit een afkeer van hem heeft gehad. "Hij was een vriend en een bondgenoot nog voor hij president was. Maar als ik iets zie waar ik niet kan achterstaan, zeg ik het", klonk het toen. "Onze ontmoeting was als een weerzien van oude vrienden."

Als gouverneur zal Haley vervangen worden door Henry McMaster, een trouwe aanhanger van Trump.
bron: http://www.demorgen.be/buitenland/t...binet-b2f1682a/
De morgen
23/11/16

mening: Ik vind het verbazingwekkend dat Trump een vrouw benoemt als Amerikaanse ambasadeur. Aangezien zijn sterke uitspraken over het vrouwelijk ras zou men denken dat hij iedereen behalve een vrouw met buitenlandse roots zou aanstellen. Wat ik het bizarst vind is dat ze zelfs tegen Trump was in de voorverkiezingen en ze voor Marc Rubio stemde. Nu dat ze een positie toegewezen van Trump zijn ze ineens oude vrienden? Voor hij president werd zei ze nog over hem dat hij een bedreiging was voor de Amerikaanse droom. Ik vraag me af waarom Trump voor deze keuze is gegaan. Dacht hij echt dat deze vrouw de beste optie was of zit er een andere reden achter? Aangezien zij weinig/ geen ervaring had met buitenlandse beleid. Ik vind het goed dat Trump niet zo extreem is dan voor hij verkozen werd maar het komt raar over. Ik ben benieuwd of dit maar een act is of dat hij niet zo extreem is als hij overkwam.

Laatst aangepast door Daan.D*upagne : 23rd November 2016 om 16:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.