actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2013, 18:19
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Het meest vrouwvriendelijke land ter wereld?

De kloof tussen mannen en vrouwen is het kleinst in IJsland. Dat schrijft de BBC op basis van een rangschikking van het Wereld Economisch Forum. Andere noordelijke landen volgen op de voet.
Voor de jaarlijkse studie wordt rekening gehouden met de toegankelijkheid van vrouwen tot onder andere onderwijs en gezondheidszorg, maar ook met hun vertegenwoordiging op het politieke en economische toneel van de verschillende naties.

Top 10 van de landen met de kleinste genderkloof:

1. IJsland
2. Finland
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Filipijnen
6. Ierland
7. Nieuw-Zeeland
8. Denemarken
9. Zwitserland
10. Nicaragua


Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...er-wereld.dhtml

Mening:

Eerst en vooral wil ik mijn oprechte respect betuigen aan de landen hierboven.
Opvallend vind ik het feit dat de deze top-tien maar liefst 7 europese landen telt en dat de Verenigde Staten slechts de 23ste plaats heeft behaald.
Persoonlijk ben ik van mening dat er voor heel veel andere Europese landen nog zeer veel werk is aan de winkel.
Tevens vraag ik me ook af er er tegenwoordig ook nog echte verenigingen zijn die opkomen voor de gelijkstelling tussen man en vrouw op alle vlak?
Bestaat er zoiets als bijvoorbeeld een controle-orgaan?
Er is al veel bereikt uiteraard, maar ik denk dat we zeer snel tevreden zijn en dat we niet beseffen dat een volledige gelijkstelling nog steeds geen feit is.
Het kan ook zijn dat we er gewoon vanuit gaan of we denken dat het vanzelfsprekend is , maar we zouden ons werkelijk moeten afvragen als vrouwen of we echt wel gelijk behandeld worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.