actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2016, 11:37
jobbe.j*nssen jobbe.j*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Hoogstraten
Posts: 28
Politieagenten komen opnieuw op straat in Parijs

Voor het Louvre in Parijs hebben gisterenavond opnieuw enkele honderden politieagenten spontaan gedemonstreerd. Ze wilden op die manier hun ongenoegen uiten over hun arbeidsomstandigheden, maar ook over hun vakbonden, die er volgens hen niet in slagen om hun eisen kenbaar te maken bij de regering. Twee weken geleden vond al een gelijkaardige protestactie plaats. De agenten waren in burger en hielden spandoeken met onder meer “de politie is buiten adem”, “raak niet aan mijn politie” en “ik ben een fiere flik” omhoog. Een tiental manifestanten verbrandde ook hun vakbondskaart.

De directe aanleiding voor de manifestaties is een aanval met een molotovcocktail op agenten op 8 oktober in Viry-Châtillon, een voorstad van Parijs. De betogers eisen meer middelen voor de politie, zwaardere straffen voor criminelen die agenten aanvallen en een herziening van de zelfverdedigingsregels.

Om de gemoederen te bedaren, beloofde de Franse regering vorige week om 250 miljoen euro extra vrij te maken voor de aankoop van nieuw politiemateriaal. Daarnaast zal ook een einde worden gemaakt aan “statische bewakingsopdrachten” voor gebouwen, zullen de straffen voor geweld tegen politie worden verzwaard en zullen maatregelen worden genomen om de anonimiteit van agenten beter te beschermen.

Datum: 02/11/2016
Bron: http://nl.metrotime.be/2016/11/02/n...raat-in-parijs/

Eigen mening:
Het ongenoegen van de Franse politie is meer dan terecht! Frankrijk is een groot doelwit voor terreurgroep Islamitische Staat. Dus is het logisch dat de politie nu wordt overrompeld met extra beveiligingsopdrachten. Alleen is het niet logisch dat al deze extra opdrachten verder moeten komen van hetzelfde aantal politieagenten en dezelfde portemonnee voor Justitie. Daar komt dan ook nog bij kijken dat agenten zich niet meer veilig voelen, dit ongetwijfeld mede door de aanslag op de politieagent in Frankrijk waarbij hij en zijn gezin zijn uitgemoord. Ik steun dus hierbij de politie van Frankrijk volledig. Ik vraag me af hoe lang het nog zal duren voor de politiestakingen naar België overwaaien. (Vanwege dezelfde reden.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.