actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2014, 10:09
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Samsung ziet operationele winst met 60 procent terugvallen

Het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern Samsung zag zijn operationele winst tijdens het derde kwartaal met bijna zestig procent terugvallen. ‘Door de toenemende concurrentie op de markt van de smartphones’, maakte het bedrijf dinsdag bekend.

Het concern raamt het operationele resultaat voor het derde kwartaal op 4.100 miljard won (3,06 miljard euro), een daling met 59,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet wordt geschat op 47.000 miljard won, een terugval met 20 procent.

De wereldwijde nummer één van mobiele telefoons zag de export van smartphones toenemen, maar “de operationele marges namen af”, zo luidt het.

Bron:
De Standaard, 07/10/2014

Eigen mening:
Twee jaar geleden vond ik net hetzelfde krantenartikel, maar dan met iets andere cijfers. Ik denk dat we, wat dit "probleem" betreft, niet enkel naar het elektronicaconcern Samsung moeten zien, maar dat dit een probleem is waar veel smartphone ontwikkelaars mee te kampen hebben. Het aanbod van verschillende merken is enorm. Het afgelopen jaar ging Nokia failliet doordat dit merk niet kon opboksen tegen grote concurrenten zoals Apple en Samsung. Apple en Samsung zijn nu eenmaal de best verkopende smartphone merken van het moment, maar toch zien we steeds nieuwe, onbekende merken in de winkels verschijnen. Ikzelf heb een nare ervaring gehad met Samsung, waardoor ik voor mezelf uitgemaakt heb nooit nog een smartphone van dit merk te kopen. Hierdoor ben ik overgeschakeld op een iet wat onbekender merk. Ik ben hier zeer tevreden over en mij zal je nooit nog een Samsung zien kopen. Maar dit is een beslissing die ik nam door een persoonlijke ervaring. Sommige onder ons zijn gewoontebeestjes, die altijd voor hetzelfde zullen blijven kiezen, terwijl anderen het net een "uitdaging" vinden om allerlei nieuwe dingen (merken) uit te proberen.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 7th October 2014 om 10:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.