actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2016, 16:41
Benthe.A*rts Benthe.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 49
Clinton brengt indrukwekkend leger beroemdheden op de been

BRON: NIEUWSBLAD

LINK: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161107_02559755


Nog maar twee celebrities hebben hun steun uitgesproken voor Republikein Donald Trump in de race naar het Witte Huis: Bruce Willis en Clint Eastwood. Twee versleten actiehelden die schril afsteken tegen het indrukwekkende leger beroemdheden dat Hillary Clinton al op de been wist te brengen. Nu het slotoffensief van de campagne is ingezet, haalt de Democratische presidentskandidate nog eens een reeks kleppers van stal.

Tijdens de Democratische conventie in juli, waarop Clinton officieel door haar partijgenoten werd genomineerd als presidentskandidaat, trad al een hele reeks beroemdheden op. Onder andere actrices Eva Longoria en Meryl Streep en zangeres Alicia Keys betuigden hun steun. Ook Bon Jovi en Jennifer Lopez stonden al voor de Clintons op het podium. Nu de stembussen dinsdag sluiten en het er écht op aankomt, schuimt het campagneteam van Hillary Clinton de ‘swing states’ af om de nog onbestemde kiezers te overtuigen. En dat moet Hillary Clinton opnieuw niet alleen doen.

Donderdag in North Carolina was rapper Pharrell Williams een opvallende speecher. In Cleveland, Ohio, verschenen vrijdag het superkoppel Beyoncé en Jay Z naast Clinton op het podium. Zaterdag in Philadelphia, Pennsylvania, was het de beurt aan popster Katy Perry. Zondag, opnieuw in Cleveland, kreeg Clinton de grote steun van basketbalster LeBron James. En net bevestigd: op een van de laatste campagnerally’s in Philadelphia zal rockster Bruce Springsteen zijn opwachting maken.

“Sterren laten opdraven, is dat niet vals spelen?”

Maar de sterren doen meer dan een acte de présence: ze geven ook vurige speeches waarin ze sneren naar Trump. “Ik wil dat mijn dochter ziet hoe een vrouw ons land leidt en weet dat haar kansen ongelimiteerd zijn”, zei Beyoncé. “Hij wil verdeeldheid zaaien. Hij mag mijn president niet worden, hij mag onze president niet worden”, klonk het bij Jay Z
Donald Trump mag dan wel zeggen dat hij geen sterren nodig heeft om de stemmen van de gewone Amerikanen binnen te halen, ergens blijkt het toch te steken. Tijdens een campagnemeeting in Reno, Nevada, kon een uithaal zondagavond dan ook niet uitblijven. “Wij hebben geen zogezegde sterren nodig om zalen te vullen, aldus Trump. Als ze alleen zou optreden, zou het volk wegblijven. Is dat geen vorm van valsspelen?”, aldus Trump.

EIGEN MENING:
Dat Clinton de sterren oproept om uit te komen voor hun keuze vind ik een slimme zet. Zo spoort ze niet alleen de sterren aan om op haar te stemmen maar ook hun fans. Als de fans zien dat hun idool voor Clinton stemt zal hun stem snel volgen. Dat Trump zich de vraag stelt of dit niet valsspelen is, verbaasd me niet. Zouden de rollen omgekeerd geweest zijn en iedereen voor Trump opkomen zou er geen probleem zijn. Zelfs Obama heeft zijn keuze bekend gemaakt, hij stemt voor Clinton. Als zelfs de voormalige president zijn mening uit, is het voor mij zeer duidelijk wie de nieuwe president van Amerika mag worden.

Laatst aangepast door Benthe.A*rts : 7th November 2016 om 17:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2016, 17:08
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Ik vind het eigenlijk geen slimme zet en het verbaast mij dat die mensen dat willen doen. Ik vind het nogal gemakkelijk, als je het daarvan moet hebben... Ik ben zeker niet 100% voor Trump, maar Clinton wint echt nipt voorlopig. Als ze mensen moet beïnvloeden op die manier is het wel ver gekomen. Ik dacht dat zij president wilde worden. Waarom moet Katy Perry dan in haar plaats komen? Ik vraag mij dan ook echt af hoeveel ze haalt zonder die beroemdheden. Presidentschap met Clinton is even slecht als met Trump dus het wordt hoe dan ook een verlies.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.