actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2012, 18:44
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
"Verkrachte vrouw die zwanger wordt, is Gods wil"

De Republikeinen doen het weer. Na eerdere schokkende uitspraken over verkrachtingen, is er nu opnieuw een kandidaat-senator die uit de bocht gaat: ‘Het leven is een geschenk van God. Zelfs als dat leven begint met iets vreselijks als een verkrachting, blijft het iets wat God gewild heeft.’
Eerst was er de Republikein Todd Akin, die ervan overtuigd was dat vrouwen niet zwanger kunnen worden door een verkrachting. ‘Als het om een echte verkrachting gaat, heeft het lichaam van een vrouw manieren om dat hele ding uit te schakelen’. Daarna schokte partijgenoot Roger Rivard de kiezers met nog zo’n bizarre uitspraak. Hij beweerde dat ‘sommige meisjes zich wel erg makkelijk laten verkrachten’. En nu is er dus Richard Mourdock, de kandidaat-senator uit Indiana.

Tijdens een live televisiedebat zei Mourdock dat het Gods wil is als een vrouw zwanger wordt door verkrachting. Er werd hem gevraagd of abortus mogelijk zou moeten zijn na verkrachting of incest. En dat lokte weer een vreemde reactie uit. ‘Ik heb hier zelf lang mee geworsteld, maar ik realiseer me nu dat het leven een geschenk is van God. Zelfs als dat leven begint met iets vreselijks als een verkrachting, blijft het iets wat God gewild heeft.’

Presidentskandidaat Mitt Romney heeft zich intussen al gedistantieerd van Mourdock. Aan Todd Akin heeft hij gevraagd om zich terug te trekken uit de verkiezingsstrijd, maar die weigert dat te doen.

Na het debat probeerde Mourdock zich nog lichtjes te verbeteren: hij gelooft niet dat God verkrachtingen heeft gewild - zo’n gedachte noemde hij ‘ziek en gestoord’ - maar wel dat God de enige is die leven kan creëren.

Bron: De Standaard
Datum: 24 oktober 2012

De Republikeinen zijn inderdaad weer serieus uit de bocht gegaan. Ze hebben al enkele schokkende uitspraken over verkrachtingen gedaan en nu doen ze het weer. Na Todd Akin en Roger Rivard doet nu ook Richard Mourdock een enorm schokkende uitspraak. Hij zegt dat God de enige is die leven kan creëren en dus als een vrouw zwanger wordt van verkrachting, dit Gods wil is. Dit is compleet absurd en niet meer van deze tijd. Het lijkt wel of ze met opzet de mensen willen shockeren. Voor de vrouwen die zulke traumatische ervaringen hebben moet dit verschrikkelijk zijn om te horen. Ik vind het schandalig dat zulke mensen nog in de politiek mogen zitten. Mitt Romney heeft zich wel gedistantieerd van Mourdock en heeft een poging gedaan om Adkin te laten terugtrekken uit de verkiezingsstrijd. Spijtig genoeg weigerde hij dit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2012, 20:16
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
te conservatief en kortzichtig

Ik snap niet dat zulke uitspraken nog steeds voorkomen. De republikeinen in Amerika moeten leren oppassen met hun uitspraken en leren meegaan met hun tijd. Als je een kind geboren na een verkrachting nog steeds een godsgeschenk kan noemen ben je wel heel conservatief. Ik denk niet dat er ook maar één verkrachte vrouw in de wereld is die dit beweerd. Een verkrachting lijkt volgens de republikeinen niets, maar ze zijn veel te kortzichtig in hun wereldbeeld en moeten dringend realistischer worden. Ook vind ik het erg dat de republikeinen zulke domme uitspraken blijven doen. Als politicus moet je weten wat je zegt en beseffen dat alles wat je zegt ook tegen u gebruikt kan worden. Iets wat ze in Amerika duidelijk niet beseffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.