actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2009, 10:28
Lisa.Ceulemans Lisa.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herselt
Posts: 66
Binnenkort geboorteverlof voor lesbiennes

Binnenkort geboorteverlof voor lesbiennes

BRUSSEL - Lesbiennes in overheidsdienst zullen binnenkort van geboorteverlof kunnen genieten. Daarover heeft minister van Ambtenarenzaken Steven Vanackere (CD&V) een akkoord bereikt met de vakbonden, zo melden de kranten van Sud Presse.
Het koninklijk besluit over het vaderschapsverlof zou in de loop van volgend jaar aangepast worden. De partner van een moeder zou voortaan net als kersverse vaders recht hebben op tien dagen betaald verlof na de bevalling. Er zou geen onderscheid worden gemaakt tussen gehuwde en samenwonende paren.

Bron: www.standaard.be
Datum: 24/11/2009

Mijn mening:

Ik vind dit een goede maatregel, omdat elk koppel met een pasgeboren kind even veel rechten moet hebben. Er moet voor iedereen de zelfde wet van toepassing zijn. Het is pure discriminatie als dat voor lesbiennes niet zou kunnen. De eerste week met je pasgeboren kindje kunnen doorbrengen dat is toch zeker wat elk koppel wil. Of je nu gehuwd bent of je woont samen vind ik ook dat niet van belang is, want je hebt er toch samen voor gekozen om dat kind op de wereld te brengen eender in welke situatie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2009, 10:56
vincent.van.houtven's Avatar
vincent.van.houtven vincent.van.houtven is offline
Student KHK
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 49
Binnenkort geboorteverlof voor lesbiennes

Ik ga hier mee akkoord. Iedereen heeft het recht op kinderen en daarom dus ook op geboorteverlof. ik snap niet waarom ze die regel niet eerder hebben ingevoegd. Het gaat tenslotte om een belangrijk deel van de leven. het is dan ook nodig om goed voor de kinderen te kunnen zorgen.
__________________
GrtZz...Vincent V H
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 12:25
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Goeien bal Steven!

Ik vind dit ook een goede beslissing. Kinderen met lesbische ouders hebben evenveel zorgen en aandacht nodig tijdens hun eerste levensweken/maanden. Dat is gewoon noodzakelijk voor de baby. Goeien bal Steven!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2009, 02:07
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Inderdaad een goede beslissing! Waarom zouden deze moeders niet over dezelfde rechten beschikken als een man die papa wordt!?
Het feit dat men geen onderscheid maakt tussen gehuwde en ongehuwde paren is ook niet meer dan logisch denk ik dan? Dat doen ze bij een moeder en een vader toch ook niet? Waarom zou dit bij een lesbisch koppel dan anders moeten zijn?!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th November 2009, 07:19
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
ai ai

Ik zal weer veel tegenreacties krijgen, maar soit. Iedereen bekijkt dit artikel maar van één kant...De kant van het lesbienne koppel. Hoe zit het met het economische aspect? Als je weet dat een werknemer ongeveer een 20 dagen verlof heeft op een jaar (dit kan nu nog wel sterk verschillen van bedrijf tot bedrijf), dan merk je direkt dat indien er een kind komt, de werknemer 50% extra verlof krijgt. Toen ik papa werd, kreeg ik 3 dagen betaald, en heb ik voor de rest van die 20 vrije dagen een paar genomen. "Uit eigen zak" zou je dus kunnen zeggen.
En dan in dit geval, als het je eigen kind niet kind...Ik weet niet goed...Het wringt een beetje. Begrijp me niet verkeerd, ik gun hen dat...Maar dat alles kost de staat toch zoveel centjes...CEntjes die er niet zijn I'm afraid. Is er geen betere reden om je verlof op te pakken dan voor de geboorte van je kind?! Ja toch!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.