actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 18:50
Antje.V*rellen Antje.V*rellen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Malle
Posts: 20
Van Hool bouwt emissievrije trambus

LIER - Van Hool mag twintig volelektrische en emissievrije trambussen leveren voor het openbaar vervoer in de stad Linz (Oostenrijk).
“Dit order is voor ons een primeur. Dankzij een innovatieve aandrijftechniek, bestaande uit twee elektromotoren en een batterij-aangedreven reserveaandrijving zullen deze nieuwe dubbelgelede trambussen 100 procent elektrisch rijden en is er nul uitstoot. Bij de vorige trolleymodellen was nog een dieselmotor nodig voor de korte overbruggingen zonder elektrische bovenleiding. Hiermee toont Van Hool haar innovatieve slagkracht op een bijzondere competitieve markt van hoogwaardig openbaar vervoer", zegt woordvoerder Dirk Snauwaert.

“Deze bestelling is goed voor de tewerkstelling in de vestiging van Koningshooikt (Lier), waar we ons moeten toeleggen op het bouwen van voertuigen met een hoge toegevoegde waarde, zoals de Exqui.City”, stelt CEO Filip Van Hool.

Bron: Chris Van Rompaey; 11/11/2015; http://www.gva.be/cnt/blcva_0196499...ievrije-trambus

Eigen mening: Ik vind deze nieuwe bussen een heel goed idee, zeker voor het milieu. Ook al zijn er het nog maar 20 bussen het is toch al een verbetering voor het milieu. De bussen zijn er nu nog wel niet maar ik vind dat de bussen ook snel in ons land mogen rijden. Er rijden zoveel bussen rond op aarde, als deze allemaal zouden vervangen worden door elektrische bussen dan zou er veel minder uitlaatgassen de lucht in worden gestuurd. Voor de tewerkstelling is dit ook goed dus ik zie op dit moment alleen maar voordelen. Ik ben hier dus grote voorstander van.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.