actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2012, 13:34
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Mechelse korpschef zet stap opzij na lek over Tine Van den Brande

De Mechelse korpschef Yves Bogaerts heeft een mail met vertrouwelijke informatie over actrice en presentatrice Tine Van den Brande, die nota bene opkomt voor sp.a bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in Mechelen, per ongeluk aan de pers gelekt. De mail was bedoeld voor burgemeester Bart Somers.

Korpschef Bogaerts antwoordde op een persbericht dat verstuurd was naar aanleiding van de resultaten van een WODCA-actie in de nacht van donderdag op vrijdag. Een onafhankelijke kandidate op de sp.a-lijst (Tine Van den Brande, nvdr) zou toen door een rood licht zijn gereden en nadien een positieve ademtest afgelegd hebben.

De mail was enkel bedoeld voor burgemeester Somers, die zich had geïnformeerd. Allicht wilde Bogaerts de mail doorsturen naar Somers, maar klikte hij ongelukkig op 'allen beantwoorden', zodat alle perscontacten van de politie zijn mail toegestuurd kregen.

Extra pijnlijk is dat de korpschef in zijn mail letterlijk schrijft: "Bart, Vertrouwelijk ter info. Tine Van den Brande die een rood licht negeerde en dan helaas voor positief blies zit in de 'WODCA-resultaten'. Mvg Yves."

Verkiezingen

"Het was een materiële vergissing van onze korpschef, die hij ten zeerste betreurt", aldus Somers tijdens een persconferentie. "Hij heeft meteen beslist tijdelijk een stap opzij te zetten. Intussen heb ik het kabinet van de minister van Binnenlandse Zaken op de hoogte gebracht en is er een tuchtvooronderzoek opgestart. Daarin zal bepaald worden welke eventuele maatregelen zullen volgen. Tot dit duidelijk is neemt commissaris Maurice Dommicent de functie van waarnemend korpschef waar."

Yves Bogaerts was niet aanwezig op het persmoment maar is zwaar aangeslagen door de feiten. De burgemeester excuseert zich namens hem bij de betrokkene. Somers benadrukt dat het lekken van deze mail per ongeluk gebeurde en niet kadert in de verkiezingscampagne. "In Mechelen laten we de ideeën strijden en niet de mensen", besloot hij. (Belga/TE)

Link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/m...00188703328.htm

Bron: Knack

Datum: vrijdag 5 oktober '12

Persoonlijke mening artikel:

Ik kan wel geloven dat dit voorval niet expres is uitgelekt, want die korpschef weet ook even goed dat dat schending op de persoonlijke levenssfeer is. Maar... langs de andere kant vind ik het eigenlijk wel goed dat die info per ongeluk is uitgelekt. Iemand die opkomt in de gemeenteraadsverkiezingen kan het echt niet gebruiken om een misstap te begaan. En zeker niet dit. Het voorval valt absoluut niet goed te praten en is gewoonweg dom. Als je zoiets doet, laat je al zien dat ze niet op je moeten stemmen, omdat je toch niet bekwaam bent en het toch niet serieus opneemt. Langs de andere kant begrijp ik haar klacht ook wel, omdat dat eigenlijk vertrouwelijke info was, maar dan nog. Voor haar stemmen verdient ze dus ook niet naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.