actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2017, 16:19
Rientje.S*houten Rientje.S*houten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Olen
Posts: 33
Dienst Vreemdelingenzaken krijgt 'fast team' ter ondersteuning bij incidenten

De Dienst Vreemdelingenzaken krijgt een 'fast team'. Dat heeft staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) aangekondigd.

De staatssecretaris kondigde het initiatief aan in de marge van de voorstelling van zijn beleidsbrief in de bevoegde Kamercommissie. Politiediensten zouden de hulp kunnen inroepen van het fast team (of 'fast track'), dat zou bestaan uit mensen van de gerechtelijke sectie van Dienst Vreemdelingenzaken.

Het fast team zou de politie moeten helpen om mensen in illegaal verblijf die betrokken zijn bij incidenten zoals de rellen in het centrum van Brussel van afgelopen zaterdag te kunnen opsporen en uitwijzen. Er zijn geen bewijzen dat er ook sans-papiers bij de relschoppers waren.

Oppositiepartij PS heeft dan ook kritiek op de maatregel en verwijt Francken 'populisme'. 'De overheden van het land hebben zich al uitgesproken (over de rellen van zaterdag). U maakt er een amalgaam van, u stigmatiseert. Hou u bezig met uw dossiers', zei PS-Kamerlid Emir Kir.

N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers steunt de oprichting van het fast team, die bijvoorbeeld zou kunnen helpen bij incidenten op de trein, zoals recent op de trein tussen Ottignies en Brussel.

Bron: De Knack, 14-11-17, http://www.knack.be/nieuws/belgie/d...mal-925941.html

Eigen mening: Langs de ene kant vind ik het wel een voordeel dat hier een extra team voor wordt ingeschakeld. Zo kunnen de problemen sneller opgelost worden want er wordt sneller actie ondernomen. Ook de politie krijgt de kans om meer met eigen zaken te werken want het is toch een deel werk dat van de schouders valt. Langs de andere kant, stel ik mij wel de vraag waar de prioriteiten staan en in welke mate dit gerealiseerd kan worden. Ik denk dan aangezien de vluchtelingenproblematiek ook meerdere mensen illegaal in ons land verblijven. Het lijkt mij een goed initiatief om meerdere problemen aan te pakken en sneller op te lossen aangezien dit soort problemen ook meer en meer gebeuren.

Laatst aangepast door Rientje.S*houten : 14th November 2017 om 16:23.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.